به گزارش "ورزش سه"، مراسم بهترین‌های فیفا در سال 2023 امشب برگزار شد. نامزدهای نهایی کسب عناوین برتر از 14 سپتامبر سال جاری مشخص شده بودند و آیتانا بونماتی موفق شد جایزه بهترین بازیکن زن سال فیفا 2023 را کسب کند. او در این راه با لیندا کاسیدو ستاره کلمبیا (که در لیست بهترین گل برای جایزه پوشکاش هم حضور داشت) و جنی هرموسو ستاره تیم ملی اسپانیا رقابت کرد.

او د ریکی از بهترین فصل‌هایی که هر فوتبالیسیتی در تاریخ می‌تواند داشته باشد توانست همه جوایز فردی و تیمی ممکن را با بارسلونا و تیم ملی اسپانیا فتح کند که شامل توپ طلا، قهرمانی در جام جهانی زنان استرالیا، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و بازیکن سال یوفا می‌شود. هیچ بازیکن مرد یا زن دیگری به اندازه این ستاره در یک سال موفق به کسب عنوان فردی و تیمی نشده است. او حالا بهترین بازیکن سال فیفا را هم به عناوین خود اضافه کرد.

1979209

این بازیکن 25 ساله که از سال 2016 در بارسلونا بازی می‌کند در سخنرانی بعد از کسب جایزه اش به اسپانیایی صحبت کرد و از هم‌تیمی‌ها و مربی‌هایش در تیم‌های بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تشکر کرد و جایزه را به آنها تقدیم کرد و اعلام کرد که خوشحال است که بخشی از این نسل فوتبال زنان بوده است.