به گزارش ورزش سه، در شرایطی که از روز فردا دور دوم مرحله گروه جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود، مارکو لوپز سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر با حضور در نشست خبری پیش از بازی با تاجیکستان حاضر شد و در کنفرانس خبری گفت: ما برای پیروزی وارد مسابقه می‌شویم و می‌دانیم که با رقیب قدرتمندی روبرو خواهیم شد و آن‌ها را به خوبی آنالیز کردیم.

او ادامه داد: به نتیجه بازی فردا مقابل تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا فکر نمی‌کنم و بخواهیم نگران مسیر تیم در مرحله حذفی باشیم معنا ندارد. 

وی ادامه داد: ما یک هدف کلی داریم. یعنی مسابقه به مسابقه کار می‌کنیم و ممکن است در گروه اول یا دوم شویم یا حتی به عنوان تیم سوم جواز کسب کنیم، اما آنچه مهم است صعود به مرحله یک هشتم نهایی است و بعد به هر مسابقه جداگانه فکر می‌کنیم. 

لوپز در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال پیشرفت در روند بازی هستیم و می‌خواهیم که در جریان بازی، توپ را هر چه سریع‌تر بازیابی کنیم اما نمی‌توانم در یک مسابقه همه چیز را از بازیکنان بخواهم بلکه باید کم کم پیش برویم.

تیم ملی تاجیکستان که در بازی قبلی خودش برابر چین عملکرد قابل قبولی داشت موفق شد چین را متوقف کند و حالا در جدال با قطری که در بازی افتتاحیه لبنان را با قدرت پشت سر گذاشت، انتظار می‌رود روز سختی در پیش داشته باشد.

همچنین شایان ذکر است پیروزی قطر در جدال با تاجیکستان به معنای صعود میزبان مسابقات به عنوان تیم اول گروه است و از طرفی تاجیکستان در تلاش است تا بتواند با امتیاز گرفتن از این تیم شرایط صعود را در همان دور دوم مرحله گروهی مهیا کند.