به گزارش "ورزش سه"، کابوس بازی کردن مقابل تیم های اسپانیایی دوباره برای یورگن کلوپ و تیمش فرا رسیده و اگرچه ویارئال تیم مشهوری محسوب نمی شود، اما کارنامه دوره حضور این سرمربی آلمانی برابر تیم های اسپانیا شاید دوباره باعث نگرانی هواداران لیورپول شود. در این مدت هفت شکست، یک مساوی و تنها دو پیروزی نصیب تیم یورگن کلوپ شده که اصلا نتیجه قابل قبولی محسوب نمی شود.

سال گذشته و در روزهای افت لیورپولِ مملو از بازیکنان مصدوم بود که این تیم در لیگ قهرمانان و مرحله یک چهارم در دیدار رفت در خانه مقابل رئال مادرید به تساوی رضایت داده و در مسابقه برگشت در خانه حریف 1-3 مغلوب شد. یک سال قبل از آن اما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، اتلتیکومادرید در خانه 0-1 شاگردان یورگن کلوپ را مغلوب کرده و در استادیوم آنفیلد نیز با برتری 2-3 گام به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان گذاشت.

در سال 2019 اما لیورپول این بار اگرچه در مسابقه رفت 0-3 در نوکمپ مغلوب بارسلونا شده بود، اما در خانه خود و علیرغم تعدد مصدومان بزرگ دست به کاری تاریخی زده و با نتیجه 0-4 بارسا را شکست داد تا راهی فینال شود. اما یک سال پیش از آن لیورپول این بار در فینال رئال مادرید را ملاقات کرده و در شب جنجالی مصدومیت دقایق ابتدایی محمد صلاح به خاطر برخورد با سرخیو راموس و در ادامه اشتباهات لوریس کاریوس، در نهایت 1-3 مغلوب حریف شد.

اما در سال های ابتدایی حضور کلوپ روی نیمکت لیورپول، این تیم در سال 2016 در فینال لیگ اروپا به مصاف سویا رفت و در مقابل تیمی که متخصص درخشش در این تورنمنت است، در نهایت 1-3 شکست خورد. اما مرسی سایدی ها در همان دوره و در نیمه نهایی برابر همین ویارئال در آنفیلد 0-3 پیروز شده و علیرغم شکست 0-1 در مسابقه برگشت، موفق به رسیدن به دیدار فینال شدند.