به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان سابق لیورپول روز پنجشنبه پس از تلاش شش ماهه برای حضور در لیگ عربستان با تیم الاتفاق قراردادش را فسخ کرد و به آژاکس پیوست. هندرسون می‌خواهد به تیم هلندی کمک کند تا پس از شروعی بد در فصل جاری رتبه خود را در لیگ ارتقا دهد. اما رسانه‌های هلندی او را برای این نقش در آژاکس مناسب نمی‌دانند.

تلگراف هلند دیروز نوشت: "این یک خرید وحشتناک است. اما حتی چنین چیزی هم گاهی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، اما درباره هندرسون نه. او پس از سه سال حضور در ساندرلند، دوازده سال حضور در لیورپول و نیم سال حضور در الاتفاق، دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است. هندرسون جانشین دو خرید ناکام انگلیسی دیگر (کالوین باسی و چوبا آکپوم) شده که یک ریسک بسیار گران است."

1980423

این روزنامه حتی پا را از این فراتر گذاشت و نوشت که هندرسون به‌خاطر مالیات کمتر به هلند رفته است: "اگر به انگلیس بروید باید مالیات بیشتری بپردازید. در هلند انجام این کار بسیار ساده‌تر است و فقط باید 30 درصد مالیات بپردازد."

یوهان درکسن دیگر خبرنگار هلندی هم این خرید را بی‌اساس خواند: "یک بازیکن خوب که بسیار گران است، این تیم را به تیم بهتری تبدیل نمی‌کند. من فکر می‌کنم این یک سرمایه‌گذاری بیهوده است. "

با این حال هندرسون می‌تواند این شانس را داشته باشد که اولین بازی خود را برای تیم جدیدش در این هفته انجام دهد. آژاکس بعدازظهر یکشنبه در مسابقه بعدی خود در لیگ اردیویسه هلند میزبان والویک خواهد بود.