به گزارش "ورزش سه"، علیرضا جهانبخش با بستن بازوبند کاپیتانی در دیدار مقابل هنگ‌کنگ به سیزدهمین کاپیتان ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا تبدیل شد، پیش از این هم احسان حاج‌صفی مقابل فلسطین یکی دیگر از کاپیتان‌های جدید ایران در این مسابقات بود.

اولین کاپیتان تیم ملی ایران حسن حبیبی در جام ملت‌های 1968 بود و چهار مرتبه بازوبند ایران را در آن مسابقات بست، پس از به ترتیب مصطفی عرب، پرویز قلیچ‌خانی، ناصر حجازی، محمد پنجعلی، سیروس قایقران، مجتبی محرمی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش بازوبند تیم ملی را در این مسابقات به بازو بستند.

1980836

در بین این بازیکنان سیروس قایقران (1988-1992)، علی دایی (2000-2004) و جواد نکونام (2011-2015) در دو تورنومنت متوالی بازوبند ایران را به بازو بستند و علی دایی با 10 بازی، سیروس قایقران 9 بازی و جواد نکونام با 7 بازی رکوردار بستن بازوبند ایران در این مسابقات هستند.

در بین بازیکنان ایران امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش هرکدام در یک مسابقه بازوبند کاپیتانی ایران را به بازو بسته‌اند، امید ابراهیمی در سال 2019 با بازوبند ایران را در جام‌ملت‌های امارات به میدان رفت.

باید دید در این مسابقات ایران کاپیتان دیگری در عرصه ملی معرفی خواهد کرد یا در صورت نیمکت‌نشینی احتمالی همزمان این سه بازیکن کاپیتان جدیدی هم به فوتبال ایران معرفی خواهد شد، در صورت نیمکت‌نشینی این بازیکنان کریم انصاری فرد، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون و مهدی طارمی گزینه‌های بعدی کاپیتانی تیم ملی ایران هستند.

1980835