به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران با قطعی کردن صعود به جام جهانی، پاداش 12 میلیون دلاری صعود به جام جهانی را به دست آورد تا از طریق دستیابی به این منبع مالی، حل بسیاری از مشکلات اقتصادی را در چشم انداز خود قرار دهد.

 

اما با این حال میرشاد ماجدی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید که دسترسی به پاداش صعود باتوجه به تحریم‌ها ممکن نیست و فدراسیون نمی‌تواند این رقم را در اختیار بگیرد.

 

او در توضیح این ماجرا و با طرح یک درخواست گفته است: «همانطور که می دانیم با حضور تیم ملی در جام جهانی مبالغی در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد، ولی بخاطر تحریم های ظالمانه ما  فعلا حق برداشت این پول ها را نداریم. امیدوارم هستم که  دولت محترم کشور یک فضای را بوجود آورد که ما بتوانیم دسترسی به منابع مالی داشته باشیم تا ملی پوشان با یک یک آرامش خیال راحت بحث آمادگی حضور در جام جهانی 2022 قطر را پیش رو داشته باشند.»

 

ماجدی همچنین از مسئولان خواسته تا در زمینه «پشتیبانی» هم به تیم ملی کمک کنند: «همانطور که با متن سخنرانی و حضور شان در ورزشگاه باعث دلگرمی فوتبال شدند، امیدواریم حمایت های بیشتری از سوی دولت شامل حال تیم ملی فوتبال شود. به هرحال این فوتبال نیاز به پشتیبانی دولت دارد، چرا که تیم ملی برای فدراسیون فوتبال نیست، برای 80 میلیون نفر است است. قطعا می توانیم بگوییم 90 درصد این مردم در زمان مسابقات جام جهانی، پای تلویزیون می نشیندند تا پیروزی تیم ملی شان را ببیند. من درخواست می کنم روی مباحث پشتیبانی و همینطور مسائل مالی نگاه ویژه تری داشته باشند.»