به گزارش "ورزش سه"، روزنامه البیان امارات با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت تیم ملی این کشور پیش از جدال با ایران پرداخته و نوشته است: پائولو بنتو و دستیارانش در تلاش هستند تا جانشین مناسبی را برای خلیفه الحمادی، مدافعی که در بازی با فلسطین اخراج شد و دیدار مقابل ایران را از دست داد، پیدا کنند.

این مربی چند گزینه را در اختیار دارد که برای انتخاب آماده ترین بازیکن از بین آنها، یکی را انتخاب می کند. کادر فنی نیز در حال حاضر با تماشای فیلمی از دیدارهای تیم ایران مقابل فلسطین و هنگ کنگ، در حال بررسی تیم ایران است تا با حریف بیشتر آشنا شده و برنامه ریزی فنی مناسبی را برای انجام این مسابقه تدوین کند.

برای اینکه الابیض (لقب امارات) بتواند بلیت صعود به مرحله یک هشتم نهایی را رزرو کند و از وارد شدن به محاسبات ناشی از نتیجه دیگر دیدار گروه یا صعود به عنوان تیم سوم خودداری کند، چاره ای جز پیروزی یا کسب نتیجه تساوی مقابل ایران ندارد. در صورت شکست امارات برابر ایران، تیم ملی باید منتظر نتیجه دیدار فلسطین و هنگ کنگ بماند و یا وضعیت بهترین تیم های سوم دیگر گروه ها را بررسی کند.

حسین غلوم بازیکن سابق الشارجه و تیم ملی نیز با بیان اینکه تیم ما شانس بالایی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی دارد، تاکید کرد الابیض با تساوی مقابل فلسطین در بازی دوم دچار مشکل شد. تیم ما به شدت تحت تاثیر اخراج خلیفه الحمادی قرار گرفت و از دقیقه 35 مجبور شد با 10 نفر بازی کند. او از روحیه جنگندگی که بازیکنان امارات در تقابل سخت با حریف داشتند، تمجید کرد.

غلوم خاطرنشان کرد: همه قبول دارند که بازی ما با ایران با وجود اینکه تیم حریف اولین بلیت صعود از گروه سوم را به دست آورده، بسیار سخت خواهد بود، زیرا ایران تلاش می کند مقام اول گروه را کسب کند. از طرفی تیم ما آنقدرها هم که برخی معتقدند، بد نیست و شرایطی به وجود آمد که مسیر آخرین بازی اش با فلسطین را تغییر داد. ضمن اینکه داور مسابقه در تصمیمات خود مبنی بر اعلام پنالتی و اخراج خلیفه الحمادی دچار اشتباه شد.