به گزارش "ورزش سه"، لیث نوبری، مهاجمی که متولد عراق است و در سال ۲۰۰۰ میلادی سابقه انجام سه بازی ملی با پیراهن تیم ملی ایران را دارد، در مورد حال و هوای جام ملت‌ها و عملکرد ایران صحبت کرد.

لیث نوبری، ملی‌پوش پیشین ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی الرایه گفت: جام ملت‌های آسیا 2023 قطر بهترین دوره تاریخ جام ملت‌های آسیا از نظر سازمانی و فنی خواهد بود. این دوره به طور تقریبی یک سال پس از برگزاری جام جهانی 2022 توسط قطر برگزار می‌شود و مسابقات آن در استادیوم‌های این کشور برگزار می‌شود. جام ملت‌ها در این دوره با طعم ناب جام جهانی عرضه می‌شود. حضور مردم زیاد است و جو بسیار خوب است. من از نزدیک شاهد حرفه‌ای بودن عالی در سازماندهی قطر بوده‌ام و همه چیز در مسابقات فوق العاده پیش می‌رود.

وی در مورد فضای مسابقات دوحه و آنچه کمیته برگزاری به میهمانان و هواداران ارائه می‌دهد، گفت: قطر کارهای بزرگی انجام می‌دهد تا همه ما از بهترین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا لذت ببریم. بدون شک فضای جام جهانی که در همه جای مسابقات احساس می‌کنیم باعث خوشحالی و لذت بیشتر همه از مسابقات می‌شود. مسابقات پر از طعم و حال و هوای جام جهانی در مسابقات و استادیوم ها است. همه چیز در این دوره از مسابقات باعث می‌شود که ما دوباره لذت جام جهانی را تجربه کنیم.

وی در خصوص صعود تیم ایران پس از پیروزی در دو بازی اول خود مقابل فلسطین و هنگ‌کنگ، گفت: تیم ایران با عبور از سد مرحله گروهی در این مسابقات به آنچه لازم بود دست یافت و تمرکزش را بر دور بعد معطوف خواهد کرد. در مورد عملکرد، فکر می‌کنم بازی اول را به خوبی مقابل تیم فلسطین انجام دادیم، پیروزی بزرگی به دست آوردیم اما این تیم در بازی دوم مقابل هنگ‌کنگ در همان سطح ظاهر نشد. در مجموع این عملکرد با وجود برد یک بر صفر اصلا قانع‌کننده نبود و دلیل آن هم برمی‌گردد به تغییرات زیادی که او در بازی مقابل هنگ‌کنگ در ترکیب ایجاد کرد.

او ادامه داد: به همین دلیل در سطح همیشگی خود نبودیم و آنطور که انتظار می‌رفت ظاهر نشدیم. این تغییرات زیاد در پست‌های مختلف تیم روی عملکرد کلی تاثیر منفی گذاشت. امیدواریم برای تیم در دیدار بعدی ثبات برقرار شود.

وی درباره بازی ایران با امارات در پایان مرحله گروهی در گروه سوم گفت: بازی سخت و محکمی است و تیم ایران با هدف پیروزی در سومین هفته متوالی، این دیدار را انجام خواهد داد. ما به ستارگان تیم ایران اطمینان زیادی داریم، علی‌رغم اینکه امارات حریفی آسان نیست و بازیکنان سطح بالایی دارد. آنها به دنبال پیروزی و صعود به صدر گروه هستند. تلاش برای صدرنشینی، اهمیت بازی برای هر دو تیم را مشخص می‌کند که باعث می‌شود انتظار یک بازی خوب را داشته باشیم. ما به خوبی می‌دانیم که تیم ما تمام آنچه را که در توان داشت ارائه نداده است و بهترین‌ها را در مرحله بعدی مسابقات به ویژه در مسابقات حذفی خواهد داشت.