فوتبال ما با وجود حضور قطعی در جام جهانی فوتبال، در دیدار برابر امارات هم باید برنده باشد تا شان خود را در راه صعود به عنوان تیم اول در مسابقات مقدماتی حفظ کند.

به جز این که با برد برابر تیم ملی امارات می توانیم موقعیت خود را به عنوان بهترین تیم آسیا در مسابقات مقدماتی حفظ کنیم، قادر خواهیم بود 4 تیم دیگر همگروه خودمان را خوشحال کنیم.

به گزارش طرفداری، در بین تیم های همگروه ما بعد از کره جنوبی که 17 امتیازی است و با توجه به برد ایران برابر امارات، با هر نتیجه ای برابر لبنان صعود می کند، 3 تیم عرب دیگر هم شانس تازه پیدا خواهند کرد.

باخت امارات به عراق، لبنان و حتی سوریه ته جدولی حداقل شانس رسیدن به تیم سوم جدول را خواهد داد.

این احتمال برای سوریه چیزی نزدیک صفر است اما به صورت موقعیت حداقلی امکان پذیر است اما لبنان در صورت باخت امارات و برد برابر کره جنوبی، 8 امتیازی خواهد شد و به یک قدمی امارات خواهد رسید، مثل عراق که می تواند با برد برابر تیم ملی سوریه، هفت امتیازی شود و مدعی رسیدن به عنوان سوم گروه شود.

به هر حال برد ایران برابر امارات همه تیم های هم گروه ایران به جز امارات را خوشحال خواهد کرد، تیم ملی با 19 امتیاز در 7 بازی صعود خود را به عنوان تیم اول مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا قطعی ساخته است اما برای این که موقعیت را به عنوان تیم اول آسیا حفظ کنیم باید برابر امارات هم برنده باشیم.