به گزارش "ورزش سه"، الکساندر یانکوویچ پس از شکست یک بر صفر چین مقابل قطر در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و قرار گرفتن تیمش با دو امتیاز در رده سوم جدول گروه نخست این رقابت‌ها در نشست خبری عنوان کرد: سرنوشت بازی با یک گل مشخص شد ولی ما ناامید هستیم، چراکه انتظار بهترین اتفاقات را داشتیم.

بولت سرشاخهاو ادامه داد: عملکرد فوق‌العاده‌ای مقابل قطر داشتیم، اما نتوانستیم گل بزنیم و وقتی گل نمی‌زنیم هم در شرایط سختی قرار می‌گیریم و شکست می‌خوریم.

سرمربی تیم ملی چین با بیان اینکه به بازیکنان تیمم که عملکرد فوق العاده‌ای ارائه دادند افتخار می‌کند، گفت: ما سعی کردیم بهترین‌های خود را برای کسب امتیاز نشان دهیم، از همه سلاح‌ها استفاده کردیم و تعداد بازیکنان را در حمله افزایش دادیم، اما متاسفانه با وجود ایجاد موقعیت‌های زیاد، موفق به گلزنی نشدیم.

یانکوویچ تاکید کرد: وقتی از موقعیت‌ها استفاده نمی‌کنیم و گل نمی‌زنیم، انتظار کسب امتیاز نداریم و این اتفاق در سه مسابقه به کرات رخ داده و بسیار ناامیدکننده است، چراکه باید منتظر نتایج سایر تیم‌ها باشیم تا از وضعیت خود برای صعود مطلع شویم.

او یادآور شد: من از بازیکنان تیمم با تمام توان حمایت می‌کنم چون در ایجاد موقعیت‌های پرشمار موفق بودیم، اما شانس گلزنی نداشتیم و در آینده برای اصلاح این موضوع تلاش خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی چین در مورد آینده خود در این جایگاه ابراز کرد: 6 سال است که در چین مربیگری می‌کنم و نسل‌های بعدی را برای فوتبال چین آماده کرده‌ایم. حالا هم دیدید تیم ملی چین در مقدماتی جام جهانی و در جام ملت‌های آسیا حضور یافت. همه این اتفاقات، موارد ارزشمندی هستند ولی تمرکز من روی چیزی است که می‌توانم ارائه دهم، و مشتاقم بگویم که من تمام تلاشم را انجام می‌دهم و پس از این مسابقه مطلقاً از کارهایی که کردم پشیمان نیستم.

یانکوویچ که امیدوار است تیمش به مرحله حذفی صعود کند، ابراز کرد: هنوز از جام ملت‌ها بیرون نیامده‌ایم و امیدواریم و منتظر نتایج سایر تیم‌ها خواهیم بود.

سرمربی چین در خصوص برگزاری جام ملت‌ها به میزبانی قطر عنوان کرد: این یک تورنمنت بسیار خاص و فوق العاده به حساب می‌آید و تصور من این است که جام جهانی 2022 قطر نیز بهترین جام جهانی در تاریخ مسابقات بود و شکل برگزاری جام ملت‌ها نیز تایید می‌کند که کشور قطر بسیار سازماندهی شده، دقیق و حرفه‌ای است.