به گزارش "ورزش سه"، پیتر شگرت، مربی 57 ساله و کروات تاجیکستان، پس از صعود تیم ملی این کشور به مرحله حذفی به یکی از محبوبترین شخصیت‌های ورزشی در این کشور تبدیل خواهد شد.

شگرت از سال 1983 مربیگری را آغار کرد و سال‌ها در کشورها و باشگاه‌های مختلفی فعالیت کرد، این مربی کهنه‌کار سال 2015 هدایت تیم ملی افغانستان را برعهده گرفت و پس از دو سال سرمربی تیم ملی مالدیو شد و دو سال هم هدایت این تیم را بر عهده داشت، او سال 2022 به تاجیکستان آمد و ماجراجویی خود را آغار کرد.

1982028

این مربی باسابقه که دستاورد خاصی در دوران طولانی مدت مربیگری‌اش نداشت اما همراه با تاجیکستان افتخاراتی به دست آورد که حداقل پیش از آن برای تاجیکستانی‌ها مثل یک رؤیا می‌ماند، قهرمانی در جام پادشاهی تایلند در سال 2022 و صعود به مرحله حذفی جام ملت‌ها در سال 2023 این مربی را محبوب مردم تاجیکستان خواهد کرد.

برانکو ایوانکویچ (عمان)، ایگور استیماچ (هند) و پیتر شگرت سه مربی اهل کرواسی هستند که در این مسابقات هدایت تیم‌های آسیایی را بر عهده دارند و در حال حاضر اقبال هواداران و نتایج فوتبالی روی خوشش را به ناآشناترین مربی کروات جام نشان داده است.

این مربی پس از پایان بازی با استقبال ویژه بازیکنانش رو به رو شد و حلقه خوشحالی را کنار او تشکیل دادند و جشن پیروزی خاصی برگزار کردند.