به گزارش "ورزش سه"، موضوع کلین شیت همواره میان اهالی فوتبال تعریف و ارزش متفاوتی داشته است. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس آمار فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد و به همین دلیل از گل خوردن در مرحله گروهی حسرت زیادی خورده است.

ویدئو: 322826

تیم ملی ایران در دور گروهی جام ملتهای آسیا ۹ امتیاز کسب کرد اما دو گل از فلسطین و امارات دریافت کرد. بیرانوند که در بازی امارات یک پنالتی هم گرفته بود،از دریافت گل در این بازی تلخ کام شد.

علیرضا بیرانوند در ارتباط تصویری با محمدحسین میثاقی در این خصوص حرف‌های جالبی بر زبان آورد و کلین شیت را حاصل تلاش تمام اعضای تیم دانست. او گفت: بحث کلین شیت این است که من شخصا دوست دارم گل نخورم و هر دروازه‌بانی این را دوست دارد. وقتی گل می‌خوریم برای خودم ناراحت نمی‌شوم چون کلین شیت فقط سهم علی بیرانوند نیست بلکه سهم تمام اعضای تیم ملی می‌شود.

ویدئو: 322829

بیرانوند ادامه داد: قطر دور قبل بدون گل خورده تا فینال جام ملتها رفت و این شخصیت به تیم‌شان داد. من به بچه‌ها همیشه می‌گویم باید این شخصیت را به تیم بدهید و وقتی گل نمی‌خورید ترسی برای حریفان دیگر می‌شود. همین روند را قطر در این تورنمنت جلو می‌رود.

بیرانوند در این خصوص اضافه کرد: من هم دوست داشتم این حس گل نخوردن را تا فینال پیش ببریم و اصلا در فینال ۱۰ بر ۹ ببریم و قهرمان شویم. این حس می‌تواند به تیم کمک کند. وقتی گل نخوریم خیلی به بردن نزدیک‌تر هستیم.