به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن پس از پیروزی برابر ویتنام در دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، در دیدار با عراق شکست خورد تا مورد انتقاد شدید هواداران و رسانه‌های ژاپنی قرار بگیرد. با این حال شاگردان هاجیمه موریاسو شب گذشته با نتیجه 3-2 اندونزی را شکست دادند تا به‌عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کنند.

ایاسه اوئدا، ستاره تیم ملی ژاپن که در دیدار تیم ملی کشورش مقابل اندونزی دو گل به ثمر رساند و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، با ابراز خوشحالی از گلزنی و کسب جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی گفت: سطح ارائه شده توسط تیم ملی ژاپن در برابر اندونزی نسبت به بازی قبلی مقابل عراق خوب بود.

این بازیکن در ادامه تاکید کرد: در این بازی بازیکنان به دستورات سرمربی که خواستار بازی هجومی و تکیه بر فشار روی خط دفاعی تیم ملی اندونزی بود، پایبند بودند و موفق شدند. باید بگویم بیشتر گل‌هایی که تیم ملی ژاپن در این مسابقات به ثمر رساند، تمرین شده بوده است.

این بازیکن که پس از به ثمر رساندن گل اول به اندونزی از روی ضربه پنالتی خوشحالی شدیدی داشت، در این‌باره گفت: پس از باخت قبلی مقابل عراق مانند بقیه هم‌تیمی‌هایم از فشار زیادی رنج می‌بردم اما با این وجود همه فشارها را پشت سر گذاشتم و موفق شدم ضربه پنالتی را به ثمر برسانم و گل دوم را نیز بزنم. حالا ژاپن مستقیماً به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت و مشتاقانه منتظر ادامه مسیر موفقیت‌آمیز در طول مسابقات هستیم.