به گزارش "ورزش سه"، چهار پیروزی در چهار تقابل اخیر با تیم ملی سوریه، خیالمان را از بابت پیروزی تیم ملی ایران راحت می‌کند، هرچند که باید مراقب نفرات هجومی تیم هکتور کوپر باشیم. البته که آنها ۳۶۰ دقیقه در حسرت گلزنی به ایران هستند.

بولت استقلالآخرین باری که تیم ملی سوریه موفق به گشودن دروازه ایران شده است، به دیدار دو تیم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برمی‌گردد. در روزی که ایران به دلیل قطعی شدن صعود به جام جهانی با نفرات ذخیره به دیدار سوریه رفت، این تیم توسط محمد از ایران پیش افتاد. دو گلی که توسط سردار آزمون در دقایق ۴۳ و ۶۴ جبران شد اما در آخرین دقایق بازی بود که عمر السوما که آن زمان در بهترین فرم خود قرار داشت، موفق به باز کردن دروازه بیرانوند شد تا تیم ملی سوريه با این مساوی به پلی آف صعود به جام جهانی برسد.

پلی آفی که برای آنها هیچ ثمری نداشت، چرا که برابر ازبکستان شکست خوردند تا همچنان در حسرت صعود به جام جهانی باقی بمانند‌.

بعد از آن دیدار تیم ملی‌ کشورمان چهار بار دیگر به مصاف سوریه رفته که هر چهار بازی را با برد و کلین‌شیت به پایان رسانده است. پیروزی‌هایی که با نتایج ۵ -۰ ، ۳-۰، ۱-۰، و ۳-۰ به دست آمده است.