به گزارش "ورزش سه"، عبدالله العمادی، مدیر بخش ورود و خروج کمیته محلی سازمان‌دهی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر، تایید کرد که برنامه حمل‌ونقل در فینال جام جهانی 2022 قطر در فینال جام ملت‌های آسیا هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فینال جام ملت‌های قطر 2023 که 10 فوریه آینده در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود. العامدی با اشاره به اینکه کشور قطر همیشه آماده است تا با برگزاری تورنمنت‌های بزرگ جهان را شگفت زده کند، خاطرنشان کرد که میراث جام جهانی نشان دهنده نقطه عطفی در برگزاری تورنمنت‌هایی با سطح بالا در این کشور است. این شامل سهولت و روان بودن حرکت و استفاده از وسایل حمل و نقل توسط هواداران در قطر برای پیگیری مهم‌ترین تورنمنت فوتبال قاره‌ای در آسیا می‌شود.

1983054

العمادی گفت: "فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه، تجربه واقعی و اساسی از مدیریت جمعیت زیادی از مردم است زیرا در بازی فینال جام جهانی، تمام ظرفیت ورزشگاه پر شده بود. ما انتظار داریم که ورزشگاه لوسیل برای فینال جام ملت‌های آسیا 2023 قطر هم به طور کامل پرشود و بنابراین ما در حال پیاده‌سازی مجدد برنامه جام جهانی هستیم و برای انتقال توده‌های جمعیت کاملا آماده خواهیم بود."

وی با اشاره به اینکه طرح جابجایی هواداران در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2023 قطر که در ورزشگاه لوسیل برگزار شد، بسیار موفق بود، گفت: بیش از 82 هزار هوادار در ورزشگاه لوسیل حضور داشتند و با مشکلی مواجه نشدیم. و رفت و آمد جمعیت از طریق متروی دوحه و وسایل حمل و نقل مختلف روان بود. کمیته سازماندهی محلی مایل بود تا بسیاری از رویدادها را در مجاورت استادیوم‌های مسابقات برگزار کند، همان‌طور که در ورزشگاه لوسیل در افتتاحیه شاهد بودیم، تا از فشار بر مترو که عامل اصلی انتقال هواداران بود کاسته شود. ورزشگاه‌های ما همه به مترو نزدیک هستند و روند انتقال جمعیت با سرعت و حجمی مناسب انجام می‌شود.

1983055

در کل این مسابقات با ارائه وسایل حمل و نقل فراوان که مهم‌ترین آنها مترو است، موفق شدیم با فشار جمعیت مقابله کنیم. علاوه بر سازمان‌های حمل و نقلی، موفقیت در عملیات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر مرهون تلاش زیاد شرکای ما در فرودگاه بین‌المللی حمد، فرودگاه بین‌المللی دوحه و گذرگاه مرزی ابوسمره از طریق شرکت فرودگاهی، وزارت کشور است. وزارت‌های کشور، گذرنامه و گمرک، وزارت حمل و نقل، راه آهن و بقیه همکاران. همکاری‌های مستمری بین همه ما وجود دارد. "