به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، باشگاه بارسلونا روز گذشته توانست مجوز بازسازی ورزشگاه نوکمپ را از شهرداری شهر بارسلون دریافت کند. در نشستی که بین خوان لاپورتا رئیس بارسا و آدا کولائو، شهردار بارسلونا برگزار شد، موافقت نهایی برای صدور مجوز به باشگاه کاتالان به‌منظور شروع بازسازی ورزشگاه نوکمپ صورت گرفت. پیش بینی شده که فصل 26-2025 از نوکمپ جدید رونمایی شود.

 ابتدا قرار شده بود که بارسا از فصل بعد راهی ورزشگاهی دیگر که المپیک مونژوئیک خواهد بود، بشود ولی در نهایت تصمیم بر این شد که فصل بعد نیز بارسا همچنان در نوکمپ به فوتبال ادامه دهد و بلیت فروشی نیز حداکثری خواهد بود. ابتدا طرحی مطرح شد که بارسا در نوکمپ و با نیمی از ظرفیت ورزشگاه میزبان هوادارانش باشد که رد شد. 

در واقع بارسا فصل بعد از تمام طرفیت نوکمپ استفاده خواهد برد ولی فصل 24-2023 به ورزشگاه المپیک نقل مکان می کند. مشکلات مالی باشگاه و نیاز به درآمدزایی از بلیت‌فروشی باعث تاخیر در ترک نوکمپ شده است. 


 

بارسلونا از فصل 25-2024 به نوکمپ باز خواهد گشت و از نیمی از ظرفیت ورزشگاه استفاده خواهد کرد. فصل 26-2025 نیز ظرفیت بین 50 تا 100 درصد خواهد بود. لازم به ذکر است که، المپیک مونژوئیک، ورزشگاهی است که مراسم افتتاحیه المپیک 1992 بارسلونا در آن برگزار شد و در مقطعی میزبان بازی‌های تیم اسپانیول نیز بود.