پرسپولیس میل به پیروزی و گل نخوردن را در بازی های دوستانه هم فراموش کرده است.

کلین شیت و نباختن واژه هایی هستند که دیگر برای پرسپولیس آشنا به نظر نمی رسند.

به گزارش طرفداری، اگر تا همین چند ماه قبل واژه هایی چون پیروزی و کلین شیت با پرسپولیس عجیب شده بود و نمادهایی برای پرسپولیس در چند سال اخیر محسوب می شدند، طی چند ماه اخیر چنان اتفاقاتی برای این تیم رخ داده که حالا گل نخوردن در یک بازی برای این تیم یک اتفاق ویژه محسوب می شود. حتی در یک بازی دوستانه مقابل نیروی زمینی.

تردیدی وجود ندارد که فلسفه بازی های دوستانه شناخت و ارزیابی مسائل فنی است اما یکی دیگر از اهداف بازی های تدارکاتی بازیابی روحیه از دست رفته است. بازیابی روحیه هایی همچون میل به پیروزی، جندگی تا آخرین لجظه، دفاع از دروازه تا آخرین لحظه، گل نخوردن تا آخرین دقیقه و ...! اهدافی که به نظر می رسد در پرسپولیس چندان تعقیب نمی شوند.

پرسپولیس در حالی مقابل نیروی زمینی دو گل خورد که حتی رسانه رسمی باشگاه نیز اشاره ای به ترکیب تیم نداشت و تنها اشاره شد که تمیروف زننده گل سرخ ها مقابل این تیم لیگ دویی بوده است. از این رو مشخص نیست چه بازیکنانی در ترکیب نیمه های اول و دوم به میدان رفته اند. اما واقعا مهم نیست کدام نفرات بازی کرده اند. چرا که فاصله بازیکنان پرسپولیس آن قدر زیاد نیست که از پس تیمی چون نیروی زمینی برنیایند.

اگرچه قرار نیست نتیجه این بازی ملاک ارزیابی شرایط تیم محسوب شود اما واقعیت این است که پرسپولیس تحت هیچ شرایطی نباید مقابل یک تیم دسته دومی آن هم در شرایطی که روز قبلش در لیگ دو بازی کرده و ریکاوری اش را پشت سر می گذارد بازنده باشد و دو گل دریافت کند. همان طور که گفته شد این بازی ها هم از نظر فنی و بیشتر از نظر روحی می تواند کمک کند. تزریق روحیه جندگی و مبارزه در همین بازی ها رقم می خرود و باید از کادرفنی پرسید چه مرده اند برای بازگرداندن روحیه همیشه پیروز دوران برانکو به این تیم؟

گفتنی است پرسپولیس آخرین بار در لیگ و جام جذفی و بازی دوستانه در هفته 22 به پیروزی رسید. یعنی بازی با نفت مسجد سلیمان و این برای قهرمان 5 دوره پیاپی لیگ برتر ایران و نایب قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا چیزی در حد فاجعه است. حال باید دید در بازی های باقی مانده در لیگ برتر چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد و تیم یحیی ققنوس وار از این خاکستر برخواسته و هر 6 بازی بعدی را با پیروزی پشت سر گذاشته و قهرمان خواهد شد؟ باید منتظر بود. باید دید.

تاریک‌ترین نکته بازی پرسپولیس با نیروی زمینی این است که سرخ‌ها به گل خوردن عادت کرده‌اند و انگار باز کردن دروازه پرسپولیس به امری عادی تبدیل شده است. هفده گل‌خورده در لیگ، سه گل خورده در جام حذفی و یک گل خورده در سوپرجام عملکرد سرخ‌ها در بازی‌های رسمی بوده است و همچنین در سه بازی دوستانه مقابل تیم ملی امید، نفت مسجد سلیمان و نیروی زمینی هفت گل خورده‌اند که آماری قابل تامل و عجیب برای تیمی است که در همین سالهای پیش تیم‌ها برای زدن شوت در چارچوب به آن به مشکل می‌خوردند.

البته بازهم لازم به ذکر است نمی‌توان از روی این نتایج پیش‌بینی خاصی از بازی‌های باقی‌مانده داشت اما عیان است که پرسپولیس نیاز به تمرکز و انسجام دفاعی بیشتری دارد و کلید موفقیت این تیم در ثبت کلین‌شیت خلاصه می‌شود؛ اتفاقی که باید از بازی‌های دوستانه تمرین شود.