پرسپولیس به عنوان قهرمان ۵ فصل گذشته لیگ برتر ، در لیگ بیست و یکم اصلا نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند. تیم یحیی گل محمدی بعد از حذف از رقابت های جام حذفی ، در لیگ هم شانس زیادی برای قهرمانی ندارند. پرسپولیس با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده دوم قرار دارد و تنها معجزه می تواند این تیم را به قهرمانی در این فصل و ششمین قهرمانی پی در پی برساند.

بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس در این فصل مربوط به خط دفاعی و البته پست دروازه بانی برمی گردد. جایی که برخلاف فصول گذشته ، آمار گل خورده پرسپولیس بسیار زیاد است و تجربه نشان داده که معمولا تیمی قهرمان می شود که آمار دفاعی خوبی داشته باشد.
تیم گل محمدی که در سال جدید نتایج بسیار بدی گرفته و هنوز موفق نشده که به برد برسد، در ۳ دیدار دوستانه اخیر خود که مقابل تیم های قدری هم نبود، ۷ گل دریافت کرد تا ضعف این تیم در کارهای دفاعی و همچنین عملکرد ضعیف خط دفاعی و گلر های این تیم بیشتر از قبل عیان شود.

سرخ پوشان در ۳ بازی دوستانه اخیر خود به ترتیب ۳ گل از تیم امید، ۲ گل از نفت مسجد سلیمان و ۲ گل از تیم نیروی زمینی دریافت کردند که برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد، آماری بسیار بد محسوب می شود. برای اینکه عمق فاجعه را درک کنید، باید بگوییم که پرسپولیس که قهرمان فصل گذشته شد، بعد از گذشت ۱۲ بازی رسمی در لیگ این تعداد گل را دریافت کرد ولی در این فصل ۷ گل فقط در ۳ بازی دوستانه دریافت کردند.

همچنین پرسپولیس در پایان فصل گذشته و در ۳۰ بازی تنها ۱۴ گل دریافت کرد و در نهایت هم موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند. گفتنی است جدایی نفرات تاثیرگذار در خط دفاعی ، عملکرد بسیار ضعیف گلرهای این فصل پرسپولیس و البته مدافعان ، تغییرات زیاد به خصوص در پست مدافع میانی و البته مشکلات بدنی باعث شد تا پرسپولیس عملکرد ضعیفی در کارهای دفاعی داشته باشد. پرسپولیس در پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر ۱۷ گل دریافت کرده که ۳ گل بیشتر از کل فصل گذشته است. این درحالی است که استقلال به عنوان صدرنشین لیگ و مدعی اصلی قهرمانی فقط ۸ گل خورده و عملکرد بسیار خوبی در کارهای دفاعی داشته است. همچنین سپاهانی که همین چند شب قبل در لیگ قهرمانان آسیا ۵ گل از الدحیل خورد و یا حتی هوادار که اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می کند، با ۱۵ گل خورده آماری بهتر از پرسپولیس در کارهای دفاعی دارند.

هرچند خود پرسپولیسی ها هم می دانند که تیمشان در این فصل شانس زیادی برای قهرمانی ندارد ولی برای زنده نگه داشتن کورسوی امید برای کسب قهرمانی ، کادرفنی پرسپولیس باید فکری اساسی برای خط دفاعی و دروازه بان تیمش بکند و در این ۶ دیدار باقی مانده ، گل های خودره این تیم به کمترین حد خود برسد.