رونالد آرائوخو به پروژه بارسلونا ایمان زیادی دارد و معتقد است این باشگاه به اوج بازخواهد گشت.

رونالد آرائوخو، مدافع 23 ساله اروگوئه‌ای بارسلونا چند روز پیش قراردادش با این باشگاه را تا 2026 تمدید کرد.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، رونالد آرائوخو امروز در استادیوم نیوکمپ حاضر شد و به صورت نمادین قرارداد جدید خود با باشگاه بارسلونا را امضا کرد. او سپس در کنفرانس خبری تمدید قرارداد او حاضر شد و در مورد دوران حضورش در بارسلونا و مسائل دیگر صحبت کرد. رونالد آرائوخو در این کنفرانس خبری گفت:

حضور در این باشگاه که بهترین باشگاه دنیاست، به شدت باعث خوشحالی من است. بابت ادامه مسیرم در این باشگاه خدا را شاکرم. از باشگاه بابت حمایتش از من در زمان انتقالم به بارسلونا، از تمام مربیانی که در این مدت داشتم و کسانی که روی من ریسک کردند، تشکر می کنم. حضور در بارسلونا در ابتدا سخت بود، سبک این باشگاه متفاوت است و الان من قراردادی جدید را امضا می کنم و این رضایت بخش است. همچنین از هم تیمی هایم نیز تشکر می کنم. سخت کار می کنیم تا سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنیم. حضور در بارسلونا باعث خوشحالی است. هرگز به این مسئله شکی نداشتم، همیشه برای من روشن بود که این باشگاه خانه من است. به پروژه باشگاه ایمان زیادی دارم و فکر می کنم ما دوباره اوج خواهیم گرفت و عناوین زیادی کسب خواهیم کرد. تعهد و کار قابل مذاکره نیست. آن ها می دانند که تحت هر شرایطی می توانند روی من حساب کنند. تعهد زیادی نسبت به تیم دارم و احساس راحتی می کنم.

روز بسیار شادی است و بابت تمدید قرارداد با بهترین باشگاه جهان به شدت خوشحالم. همچنین خوشحالم که خانواده و دوستانم نیز اینجا حاضر هستند. دیدن والدینم در اینجا و تمام چیزهایی که پشت سر گذاشتیم، مرا تحت تاثیر قرار می دهد زیرا آن ها برای چنین چیزی زحمت زیادی کشیدند. بازی کردن من در بارسلونا احساسات زیادی را برای آن ها به همراه دارد و باعث می شود به یاد داشته باشم که هر چیزی ممکن است. رویاهای ما همیشه در دسترس هستند و باید رویاپرداز باشید. رسیدن به تیم اصلی سخت است و رسیدن به آن رضایت زیادی را به همراه دارد. این بسیار مهم است. ماندن در بارسلونا برای سال های زیاد، مهم ترین چیز برای من است. اگر بخواهم یکی از گل هایم با پیراهن بارسلونا را انتخاب کنم، گلم مقابل مادرید انتخاب من است چون بسیار مهم بود و به خصوص که این ال کلاسیکو است.

همیشه آرام و مطمئن نسبت به چیزی که داشتم، بودم. درست است که پیشنهادات مهمی از باشگاه های دیگر داشتم اما در مورد تصمیمم مصمم بودم. سر و صداها از بیرون بود و ما در داخل باشگاه در طول دو جلسه همه چیز را حل و فصل کردیم و سریعاً به توافق رسیدیم. همیشه به ماندن فکر می کردم و هرگز به جدایی فکر نکردم. ژاوی نیز در تصمیم من مهم بود. او چندین بار با من صحبت کرد، همچنین بوسکتس و لوییس سوارز نیز با من صحبت کردند. مشخص بود که می خواهم بمانم اما گوش دادن به نظرات بقیه خوب است. حس می کنم در تیم بسیار محبوب هستم و چنین چیزی باعث خوشحالی من است. همچنین با دنی آلوز نیز زیاد صحبت کردم، این برای من و جوانان بسیار مهم است. دنی همیشه برای حمایت از من آماده است.

از نظر فوتبالی تغییرات زیادی داشته ام. بازی برای بارسلونا اصلاً آسان نیست و چیزهای زیادی در مورد سبک بازی باشگاه و از نظر فنی یاد گرفته ام. و همچنین به بلوغ رسیده ام. در ابتدا تنها زندگی می کردم و مواجه شدن با چالش های زندگی شما را بالغ می کند. وقتی به بارسا ب آمدم، آن نسل از تیم همه چیز برده بودند اما سعی کردم یکی دیگر از آن ها باشم و احترام تمام آن ها را به دست آوردم و باعث شدم در زمین روی من حساب کنند. حضور در تیم ب پایه و اساس همه چیز بود. پیمینتا و کادر مربیگری اش برای من بسیار مهم بودند. در اولین بازی ام برای تیم اصلی، با وجود دریافت کارت قرمز بسیار خوشحال بودم که پس از یک سال حضور در تیم ب به تیم اصلی راه یافتم. 

یک سال اخیر برای همه کمی سخت بود اما خوشحال بودم که به من فرصت دادند. لحظات مهم را حفظ می کنم و از آن ها درس می گیرم. این مسئله کمک زیادی به من در طول این فصل کرده است. من پخته تر شدم. از زمان حضور ژاوی، چیزهای زیادی یاد گرفته ام. فکر می کنم شاید در سال های اخیر کمی سبکی که هویت بارسا بود را گم کردیم. همه چیز برای من بسیار سریع اتفاق افتاد، من از سبک متفاوتی به اینجا آمدم. من موفق شدم با سبک بارسلونا وفق پیدا کنم و فکر می کنم هر بار می توانم پیشرفت بیشتری داشته باشم. من جوان هستم و چیزهای زیادی برای یادگیری و پیشرفت هست. خوشحالم که تیم می تواند بازی مرا تحلیل و اشتباهاتم را اصلاح کند. حس می کنم بهتر و بهتر می شویم و معتقدم فصل آینده فصلی خوب و زیبا برای بارسلونا خواهد بود.

همیشه می خواستم فوتبالیست باشم، این را از دوران مدرسه به یاد دارم. این که فوتبالیست هستم و در چنین باشگاهی حضور دارم، یک نعمت است. من همیشه این طور بوده ام، صحبت کردن و فریاد زدن و توجه نشان دادن به هم تیمی هایم در خون من است. من همیشه این طور بوده ام. همسرم و والدینم که هر روز به من زنگ می زنند، اهمیت زیادی برای من دارند. رامون پلانس نیز نقش مهمی در حضور من در این باشگاه داشت، او روی من حساب کرد و گفت این بازیکن می تواند به تیم اصلی برسد. همچنین پیمینتا و لوییس سوارز به هنگام رسیدنم به تیم اصلی کمک زیادی به من کردند و بسیار قدردانم. خیلی خوشحالم که برای تیم ملی ام بازی می کنم، نماینده کشورم بودن یک رویاست. مسئولیت هایی که این مسئله با خود به همراه دارد را می دانم اما بسیار خوشحالم که در کنار گودین، خوسما و ... چیزهایی می آموزم.