به گزارش ورزش سه، مصاف حساس قطر و ازبکستان در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از اهمیت بالایی برای هردو تیم برخوردار است. پیروزی‌در این بازی حکم صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا را دارد و هیچ کدام از مربیان نمی‌خواهند در یک چهارم با جام خداحافظی کنند.

در این بین وقتی به آمار تقابل‌های اخیر دو تیم نگاه می‌کنیم، به نکات جالبی برمی‌خوریم که نشان از کار سخت میزبان برای پیروزی مقابل ازبک‌ها دارد. این دو تیم تاکنون ۱۴‌مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ازبکستان ۹ بار و قطر تنها ۲ بار به برتری رسیده است.

عجیب آنکه آخرین باری که قطر موفق به پیروزی‌مقابل ازبکستان در یک تورنمنت شده است، به دیدار دو تیم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ برمی‌گردد که در تابستان ۲۰۰۸ برگزار شد. دیداری که عنابی پوشان با نتیجه سر بر صفر پیروز شدند. از آن دیدار تا کنون این دو تیم هفت بار در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفته‌اند که هر هفت بازی را ازبک‌ها پیروز شدند.

در این بین تنها برد قطر در ۱۰ دیدار اخیر مقابل ازبکستان به برتری سه بر صفر‌شان در دیدار دوستانه‌ای که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد برمی‌گردد. با توجه به آمار و ارقام مصاف‌های دو تیم، روی کاغذ ازبکستان شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار دارد مگر اینکه خلاف آن را شاگردان مارتینز نشان دهند.