به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان که برای تماشای بازی ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به دوحه سفر کرده است، پیش از آغاز این مسابقه اظهار داشت: امروز باید یکی از این جام خداحافظی کند و یک تیم هم به دور بعد برود. امیدوارم پایان این بازی، پایان خوشی برای تمام ایرانی‌های سرتاسر دنیا باشد. ان‌شاءالله که بتوانیم با دعای خیر مردم و همدلی بچه‌ها در زمین و حس مثبتی که همه ایرانی‌ها می‌دهند، روز خوب و سربلندی داشته باشیم.

او درباره قضاوت داور چینی در دیدار امروز عنوان کرد: بی‌شک با توجه به اینکه VAR هم وجود دارد، به نظر می‌رسد اتفاقی رخ ندهد. گرچه داوری است و هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد. قطعا AFC برای یک بازی در این سطح داور خوبی انتخاب کرده است. آبروی AFC در گروی همین بازی است و به نظر می‌رسد ما امروز در داوری مشکلی نخواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون درباره غیبت مهدی طارمی در دیدار با ژاپن گفت: ما به واقعیت نگاه کنیم. امروز بدون مهدی هستیم. مهدی جلوی زمین یکه تازی می‌کرد و آن روز که به خاطر رفتار حرفه‌ای‌اش کارت زرد دوم را گرفت، همه مردم کشور این لحظه را می‌دیدند و بی‌شک ما امروز روز سختی بدون مهدی خواهیم داشت. بچه‌ها امروز بدون مهدی هستند و شاید این موضوع خودش انگیزه‌ای برای آنها باشد.

او در واکنش به اینکه طارمی روز گذشته گفت در این بازی کت تن ایران خواهد بود، گفت: این پسر آنقدر آن روز خوب برخورد کرد و اشک‌هایش تمام دنیای ایران بود که هر چه بگوید، درست است.

رئیس کمیته داوران در خصوص قضاوت علیرضا فغانی در مسابقات عنوان کرد: در مورد علیرضا بگویم که او یکی از بزرگان داوری دنیاست و بی‌شک اتفاقات خوبی برای او افتاده و در آینده خواهد افتاد.

او در واکنش به اینکه AFC نظر فغانی را تایید کرد، گفت: ظاهرا این اتفاق افتاده اما من درباره آن بازی صحبت نمی‌کنم. آن بازی، یک بازی خاص بوده و خودش ناظر داشته است اما فغانی با یک یا دو صحنه زیر سوال نخواهد رفت.

افشاریان همچنین در مورد قضاوت موعود بنیادی‌فر در جام ملت‌های آسیا گفت: موعود بنیادی‌فر در حال حاضر داور اول ماست و این مسابقات را خوب قضاوت کرد. امیدواریم آقای موعود روند رو به رشدی داشته باشد و سعی می‌کنیم کمک کنیم که در گزینه‌های جام جهانی آینده هم باشد.

او در پایان تاکید کرد: یکی از چالش‌های ما نبود VAR و تجربه این کار است. شما می‌بینید که داور VAR چقدر به روند بازی کمک می‌کند. اینکه بچه‌های ما به خاطر تحریم‌ها کمتر به VAR رسیده‌اند، به ما ضرر خواهد زد.