به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران با نتیجه 1-2 ژاپن را در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شکست داد و به نیمه نهایی رسید. خط دفاع ژاپن در نیمه دوم در برابر حملات ایران تاب نیاورد و دو گل دریافت کرد. 

از حواشی قبل از این دیدار، خط خوردن یکی از بازیکنان ترکیب اصلی ژاپن به دلیل اتهامی قضایی بود .جونیا بعد از بازی تیم ملی ژاپن با بحرین در کشورش با اتهام تجاوز مواجه شد و فدراسیون فوتبال این کشور با تاکید بر اینکه نمی خواهد از حالا او را مجرم بداند، اعلام کرد که این ستاره به دلیل اینکه تحت فشار و حتمالا بی تمرکز خواهد بود باید کمپ تیم ملی را ترک کند. برخی از اسپانسرهای مالی تیم ملی ژاپن بلافاصله تصاویر او را از تبلیغاتشان حذف کردند.

در جریان بازی ژاپن و ایران هم به جای تبلیغات معمول این تیم از اسپانسر اصلی یعنی کردیت سیزن تنها تبلیغات شرکت  "ای سی ژاپن" قبل از بازی و در طول نیمه پخش شد. استفاده از این تبلیغ در این لحظات غیرعادی است، جایی که انتظار می‌رود تعداد بینندگان بالا باشد و معمولا به شرکت کردیت سیزن اختصاص می یافت.

1986655

در تلویزیون رسمی ژاپن مجریان اعلام کردند که از دلیل حذف تبلیغات این اسپانسر آگاهی دقیقی ندارند اما تنها علتی که به ذهنشان می رسد این است که این شرکت به دلیل ماجرای اتهام جونیا تصمیم به حذف تبلیغات و حمایت از تیم ملی گرفته باشد. 

در شبکه ایکس هم بسیاری از ژاپنی ها متوجه این تغییر ناگهانی شدند و از آن خشمگین بودند. چرا که با توجه به عدم حضور جونیا در بازی امشب، انتظار داشتند تا اسپانسرهای تیم ملی کشورشان از ایجاد حاشیه بیشتر در این بازی حساس خودداری کنند.