به گزارش "ورزش سه"، احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی دو مدافع چپ تیم ملی در 5 دیدار اخیر تیم ملی به ترتیب 3 و 2 مرتبه در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند و نکته جالب حضور ثابت احسان در بازی با رقبای غرب آسیا و میلاد مقابل رقبای شرقی است.

امیر قلعه‌نویی در بازی با فلسطین، امارات و سوریه احسان را در ترکیب اصلی قرار داد و میلاد محمدی را مقابل هنگ‌کنگ و ژاپن در ترکیب اصلی قرار داد و همین موضوع احتمال حضور احسان حاج‌صفی مقابل قطر را بیشتر می‌کند!

البته این فقط یک آمار نیست و به سبک فوتبالی رقبای ایران بازمی‌گردد. تیم‌های شرقی بازیکنان کناری سرعتی در اختیار دارند و میلاد محمدی با سرعت بالاتر و قدرت دفاعی بیشتر مقابل آنها قرار گرفت و در نقطه مقابل احسان قدرت بازیسازی بالاتری دارد و به خوبی خط هافبک ایران را در امر بازی‌سازی کمک می‌کند.

1987895

در سمت راست قطری ها پدرو میگل به میدان می‌رود که سن و سال بالایی دارد و در زمان نفوذ بازگشت به عقب‌های موفقی ندارد و همین موضوع می‌تواند دلیلی باشد تا احسان در سمت چپ مقابل او قرار بگیرد و با قدرت ارسال پاسی که دارد سریعا تیم ملی را با پاس بلند در فاز هجومی قرار دهد و از فضای پشت سر این بازیکن پرتغالی قطر استفاده شود، البته تجربه بالای احسان در این مسابقه می‌تواند برای ایران کارساز باشد و در روند تیمی ایران تاثیرگذار باشد.

البته تفاوت سطح میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی در این مسابقات چندان نیست و حضور هرکدام از این بازیکنان می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد اما با توجه به حضور میلاد در بازی با ژاپن و دوندگی این بازیکن احسان می‌تواند با آمادگی بیشتری مقابل قطر قرار بگیرد و حملات قطری‌ها از سمت راست را خنثی کند، قطری‌ها علاوه بر حضور پدرو در آن سمت از حضور چرخشی عفیف و الهیدوس هم در این سمت زمین بهره می‌برد.