به گزارش "ورزش سه"، دیدار فصل گذشته رئال مادرید و والنسیا در مستایا که با توهین‌های گسترده هواداران والنسیا به وینیسیوس جونیور همراه شد، یکی از جنجالی‌ترین مسابقات فصل گذشته لالیگا بود.

عده زیادی از ستاره‌های فوتبال این رفتار با وینیسیوس را محکوم کردند. ستاره برزیلی رئال اعلام کرد از این توهین‌ها نخواهد گذشت و علیه نژادپرست‌ها به دادگاه شکایت کرد. پرونده او به مرحله‌ای رسید که ستاره برزیلی رئال با حضور در دادگاه علیه متهمان شهادت داد

1988013

در دادگاه بازیکن تأیید کرد که او احساس می‌کند قربانی توهین‌های نژادپرستانه شده و به همین دلیل برای این موضوع شکایت قانونی کرده است. اینکه او متقاعد شده توهین‌ها و کنایه‌ها منحصراً به دلایل نژادپرستانه و شهرت وی در فوتبال بوده است. او همچنین تاکید کرده که این توهین‌ها از سوی هواداران در کل ورزشگاه بوده است.

1988012

فردای دادگاه نشریه سوپردپورته والنسیا تصویری عجیب از وینیسیوس منتشر کرد و به او لقب پینوکیو دروغگو را داد. وینی انتقامش از والنسیا را در بازی رفت فصل جاری گرفت و در برتری 5 گله رئال دبل کرد.

برنامه بازی برگشت دو تیم نیز شب گذشته مشخص شد و دوم مارس (13 اسفند) دو تیم در مستایا به مصاف هم خواهند رفت و طبعا همه والنسیایی ها منتظر این بازی هستند.

تیتر یک سوپردپورته نیز به این قضیه اشاره دارد: «روز دوم.» 

روی جلد نشریه نیز نوشته شده است: «بازگشت وینیسیوس به مستایا حالا تاریخ مشخصی دارد. شنبه دوم مارس. این اولین برخورد والنسیا و رئال بعد از اعدام ناعادلانه جهانی والنسیاست. رنج غیرمنصفانه‌ای که شهر و باشگاه متحمل شد. دوم مارس روزی خواهد بود تا والنسیایی‌ها یک بار دیگر مثال‌زدنی کار کنند.»

1988011