به گزارش "ورزش سهگ، کاپیتان تیم ملی پس از نیمکت‌نشینی مقابل ژاپن به ترکیب اصلی ایران بازگشت و در دیدار مقابل قطر در ترکیب اصلی قرار گرفت و در سمت چپ خط دفاعی به میدان خواهد رفت.

امیر قلعه‌نویی در استفاده از مدافعان سمت جپ ایران روال جالبی را سپری کرده است، او در بازی با تیم‌های غرب آسیا احسان حاج‌صفی را به میدان فرستاد و در بازی با تیم‌های شرق آسیا میلاد محمدی را در ترکیب اصلی قرار داده است، احسان در بازی امروز مقابل قطر در ترکیب اصلی قرار گرفت و رقابت جالبی با پدرو میگل فول بک راست این تیم خواهد داشت.

سبک فوتبال قطر به شکلی است که فضای زیادی پشت سر میگل ایجاد می‌شود و احسان حاج‌صفی با قدرت انتقال توپ بالایی که دارد می‌تواند سریع تیم را در فاز هجومی صاحب توپ کند و همین موضوع می‌تواند یکی از دلایل امیر قلعه‌نویی برای انتخاب احسان در این مسابقه باشد، او که در بازی با ژاپن روی نیمکت حضور داشت با ریکاوری کامل و آمادگی بالا در این دیدار به میدان خواهد رفت و از تجربه خود می‌تواند نهایت بهره را ببرد و مقابل الهیدوس و پدرو میگل نمایش خوبی ارائه دهد.

1988122

احسان در این مسابقه شرایط این را دارد که در طول جریان مسابقه با ارسال از سمت چپ ایران بازیکنان ایران را در محوطه جریمه صاحب توپ کند و اولین پاس گل خود را هم در این مسابقات ثبت کند.

به احتمال زیاد در غیاب محمد محبی و مهدی قایدی، مهدی طارمی امروز مایل به سمت چپ زمین بازی کند و احسان حاج‌صفی وظیفه داشته باشد که این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار دهد و برنامه‌های تاکتیکی خاصی از این جناح دنبال شود.