به گزارش “ورزش سه”، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش امروز در جلسه با امام جمعه تبریز در خصوص اعتراض خمس برای تغییر چمن جملاتی را به زبان آورده که خبرگزاری تسنیم و ایرنا اینطور آنها را نقل کرده‌اند:

نباید حرف یک مربی برای ما ملاک عمل قرار گیرد، بلکه گروه‌های کارشناسی را برای بررسی چمن این ورزشگاه اعزام می‌کنیم و گزارش‌های تخصصی مبنای کار ما خواهد بود. بر این اساس اگر بنابر تعویض چمن باشد، آن را تعویض خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه تعویض چمن زمان‌بر خواهد بود، عنوان کرد: در مدت زمان تعویض چمن، بازی‌های خانگی تراکتور بایستی در ورزشگاه دیگری برگزار شود.
هاشمی در رابطه با وضعیت پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز خاطرنشان کرد: این پیست یکی از استانداردترین پیست‌های دوچرخه‌سواری کشور است اما به دلیل موقعیت مکانی، امکان استفاده حداکثری از آن وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای استفاده از این پیست نیاز به دیوارکشی دور آن داریم که نیازمند بودجه 120 میلیارد ریالی است.

او درباره نگه‌داری از ورزشگاه تبریز توضیح داد: ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز یکی از این ورزشگاه‌ها است و طبق اعلام مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، شهرداری آماده است تا نگهداری این مجموعه را بر عهده بگیرد و ما نیز آماده هستیم اقدامات لازم برای این کار را انجام دهیم.