به گزارش "ورزش سه"، به‌نظر می‌رسد هواداران بوندسلیگا امسال شاهد یک قهرمان جدید هستند. ژابی آلونسو، چهره جدید در بین مربیان فوتبال در حال انجام کار بزرگی است.

پس از اینکه لورکوزن فصل را با پیروزی ۳-۲ و ۳-۰ مقابل لایپزیش و مونشن گلادباخ آغاز کرد بسیاری متوجه ظهور یک قدرت جدید در بوندسلیگا شدند. سبک بازی ژابی آلونسو از همان ابتدای فصل توجه کارشناسان فوتبال را جلب کرد.

1989502

با اینکه بسیاری بر این باور بودند که لورکوزن درنهایت دچار افت می‌شود و صدر جدول را به بایرن مونیخ تقدیم می‌کند اما تیم جذاب آلونسو هر چقدر جلوتر رفت آماده‌تر از قبل شد. امشب آنها به همه کسانی که معتقد بودند آنها رقابت قهرمانی را بایرن مونیخ واگذار می‌کنند پاسخ محکمی دادند.

آلونسو امشب توخل را اسیر تاکتیک‌های خود کرد. او سبک دفاع تیمش را مقابل بایرن تغییر داده بود و با اینکه شکل بازی آنها دفاعی به‌نظر می‌رسید، اما با استفاده از ناتان تلا، کاری کرده بود که بایرن مونیخ نتواند در حمله کار خاصی انجام دهد. این را می‌شود از عملکرد ضعیف هری کین فهمید. بهترین مهاجم بوندسلیگای این فصل، در نیمه اول این بازی فقط ۷ لمس توپ داشت و در نهایت بازی را با فقط ۱ شوت و ۱۸ لمس توپ به پایان رساند.

1989500

بقیه بازیکنان بایرن هم عملکرد بهتری نداشتند. باواریایی‌ها با اینکه مالکیت را در اختیار داشتند در این بازی فقط ۱ شوت در چارچوب ثبت کردند و ایکس جی ۰.۵۷ داشتند.
لورکوزن با همین عملکرد درخشان ۳-۰ بایرن مونیخ را شکست داد و با ۵۵ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول مستحکم‌تر کرد.