به گزارش "ورزش سه"، رودری ستاره اسپانیایی منچسترسیتی یکی از مهمترین عوامل موفقیت این تیم در فصل گذشته برای رسیدن به سه گانه تاریخی بود. او این فصل هم برای تیمش موثر ظاهر شد و همه شکست‌های منچسترسیتی در زمان غیبت او به دلیل مصدومیت و محرومیت اتفاق افتادند.

این ستاره در مصاحبه‌ای با میرر در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا از اینکه در لیست سه نفر نهایی توپ طلا قرار نگرفته شگفت زده شده است یا خیر گفت: "نه برای من عادی است. باید بفهمید که این جوایز چگونه کار می‌کنند. من دوست دارم که در این لیست باشم و روزی آن را ببرم. اما وقتی اوضاع را شناختم دیگر نبردن آن مرا آزار نمی‌دهد. این جوایز فردی بر اساس بازاریابی و تبلیغات داده می‌شوند که بیشتر حول مهاجمان می‌گردد. من امیدوارم که اوضاع عوض شود. نه به خاطر خودم، بلکه به خاطر هافبک‌های اسپانیایی که قبل از من از بردن این جایزه محروم شده‌اند این را می‌گویم. خودتان می‌دانید چه کسانی را می‌گویم! (می‌خندد)

1990255

به هر حال واقعیت‌ها همین است و من امیدوارم که به خاطر بردن جوایز تیمی در آینده به یادها بمانم چون جوایز تیمی که برده‌ام همه در بالاترین سطح ممکن بوده‌اند. هدف اصلی تیم ما در این فصل باز هم همین است. من می‌خواهم به همین شکل ادامه دهم، این فصل ما باز هم شانس خوبی برای جام بردن داریم، هنوز بهترین نسخه سیتی خودش را نشان نداده است."