به گزارش "ورزش سه"، کنار آمدن با مصدومیت کوین یامگا و دوری طولانی مدت او از ترکیب استقلال، موضوعی نیست که آبی‌ها خیلی راحت به آن عادت کنند. بازیکن فرانسوی که طی سه فصل اخیر همواره یکی از بازیکنان اصلی در ترکیب تیم بوده، تا مدت زمان نامشخصی نمی‌تواند به میدان برود.

نکونام در شرایطی امروز تیمش را به مصاف صنعت نفت می‌فرستد که او برای نخستین‌بار در این فصل باید بازیکنی را به عنوان جایگزین کوین یامگا در ترکیب تیمش قرار دهد. چرا که ستاره فرانسوی در تمامی بازی‌های این فصل برای آبی‌ها به میدان رفته بود و عادت به دوری او سخت و دشوار است.

این بازیکن امسال فقط در دیدار برابر فولاد نیمکت‌نشین بود که از دقیقه 41 و پس از مصدومیت ایمان سلیمی وارد زمین مسابقه شد و در 14 مسابقه دیگر، همواره از ابتدا در ترکیب تیم حضور داشت. اما پس از مصدومیت شدید این بازیکن و برخورد استوک امید حامدی‌فر با صورت یامگا، او از ناحیه چشم به شدت آسیب دید و امسال را به‌طور کلی از دست داد.

نکونام برای انتخاب جانشین یامگا، صالح حردانی را در اختیار دارد و با جذب میلاد فخرالدینی، دست نکونام کمی باز شده اما بدون شک در اسکواد فعلی تیم، بازیکنی نمی‌تواند جای یامگا را برای سرمربی آبی‌ها پر کند. چرا که این بازیکن توانایی بازی در پست‌های وینگر راست، وینگ بک راست، مدافع راست، مدافع وسط و حتی مهاجم را داشت و در تمامی این پست‌ها به میدان رفته بود.

به هر شکل استقلال امروز برای نخستین‌بار بدون ستاره فرانسوی خود به میدان می‌رود و این موضوع حداقل تا پایان فصل قطعی است و آبی‌ها باید با آن کنار بیایند.