به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از الشرق نیوز حجم هزینه‌های لیگ‌های عربی در سطح بین المللی در سال 2023 تخمین زده شده است که بالغ بر 1.2 میلیارد دلار از 1.826 میلیارد دلار هزینه شده انجام شده در پنج سال گذشته بوده است، در حالی که درآمدهای مربوط به مدت مشابه تنها 220 میلیون دلار بوده است.

این گزارش که به همراهی شبکه بلومبرگ تهیه شده است، گزارشی است که مقایسه‌ای از وضعیت بازار نقل و انتقالات بین المللی بازیکنان فوتبال منطقه عرب در بازه زمانی 2019 تا 2023 را ارائه می‌کند. این گزارش همزمان با آغاز اجلاس "بلومبرگ پاور بلیزر"، با حمایت مالی "شرق اقتصاد"، امروز و در حاشیه میزبانی شهر جده از مسابقات جایزه بزرگ عربستان برای مسابقه فرمول 1 منتشر شده است.

ریاض حماده، مدیر اخبار اقتصادی الشرق گفت: "بازار نقل و انتقالات فوتبال یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که می‌توان شرایط اقتصادی باشگاه.ها و لیگ‌ها را از طریق آن سنجید و مورد توجه هواداران هم قرار می‌گیرد. از این رو، الشرق نیوز مشتاق نظارت و مقایسه وضعیت بازار بازیکنان فوتبال در مناطق عرب در طول 5 سال گذشته بود.

1998641

با توجه به هیاهوی بزرگی که در نقل و انتقالات تابستان 2023 رخ داد و با باز بودن گسترده لیگ‌های عربی برای حضور بازیکنان بزرگ، معاملات آنها به خصوص لیگ‌های عربستان، قطر و امارات افزایش یافته است."

در سطح باشگاهی، باشگاه‌های عربستانی متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، الهلال، الاهلی، النصر و الاتحاد، در سال 2023 در صدر جذب بازیکنان خارجی قرار گرفتند.