به گزارش "ورزش سه"، رودری پس از حضور در اتلتیکو مادرید و سپس ویارئال، ۹۷ بازی در لیگ برتر اسپانیا انجام داد و سپس در سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۷۰ میلیون یورو به منچستر سیتی رفت. یک نام آشنا و یکی از بازیکنان فوق‌العاده در پست خود.

او در حال حاضر ۱۶۲ بازی در لیگ برتر انجام داده است و یکی از ارکان اصلی منچستر سیتی در قهرمانی‌های این ۴ سال بوده است. او همچنین گل قهرمانی تیمش در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته را به ثمر رساند.

1999832

او در مصاحبه جدیدی با فرانس فوتبال در مورد تفاوت‌های لیگ برتر انگلیس با لالیگا گفته است: «کلید درک تفاوت‌ها نگاه به ریتم است. در لالیگا نمی‌توانید با ریتم لیگ برتر بازی کنید، زیرا هم‌تیمی‌هایتان شما را دنبال نمی‌کنند و خود را با توپ تنها خواهید یافت. در اسپانیا سبک بازی صبورانه و تاکتیکی است. تیم‌ها بیشتر می‌دانند که می‌خواهند با توپ چه کنند. در انگلیس فوتبال به‌شدت سرعتی است. اولین بازی‌ام مقابل وستهم را به یاد دارم. من نیم ثانیه‌ای برای فکر کردن نداشتم و تا توپ به من می‌رسید حریف به سمتم حمله می‌کرد. باید یاد می‌گرفتم سریع‌تر فکر کنم. همچنین باید یاد می‌گرفتم که کمتر توپ را از دست بدهم، زیرا در اینجا با سرعت حریف و استعداد فردی بازیکنان، به راحتی می‌توانید مجازات و نابود شوید. فوتبال در اسپانیا و انگلیس تفاوت‌های زیادی دارد و مانند دو ورزش متفاوت هستند.»

او همچنین در آخر درباره درک سبک بازی پپ گواردیولا گفت: «من نوع بازی او را به راحتی و زودتر از بقیه درک کردم. شاید به دلیل تجربه‌ام در اسپانیا و شباهت تفکر پپ به فوتبال اسپانیا این کار برای من راحت‌تر بود.»