به گزارش "ورزش سه"، نوامبر گذشته بود که امباپه در یک مصاحبه به مسئله حضورش در المپیک پاریس اشاره کرد.

2001326

امباپه گفت: «من دوست دارم برای کشورم در المپیک به میدان بروم و فکر می‌کنم مردم نیز این را می‌خواهند، اما همه چیز به باشگاهی که در آن بازی می‌کنم، بستگی دارد. اگر اجازه بدهد، بازی خواهم کرد و در غیر این صورت خیر. من مدت زمان زیادی برای پرداختن به این قضیه احتصاص نمی‌دهم. به من بگویند بله، با کمال میل برای المپیک فرانسه بازی خواهم کرد و اگر بگویند، نه، دیگر تمام است.»

دو روز پیش لوپاریزین نوشت که تیری آنری (مربی زیر 23 ساله‌های فرانسه)، قصد دارد از امباپه، آنتوان گریزمان و اولیویه ژیرو به عنوان سه بازیکن بزرگسال در تیم المپیک فرانسه استفاده کند، اما به نظر می‌رسد باید قید امباپه را بزند.

فوتبال المپیک در تقویم رسمی فیفا نیست و باشگاه‌ها مختارند به بازیکن خود اجازه بدهند یا خیر. 

2001325

امروز اکیپ نوشت که رویای حضور امباپه در المپیک پاریس روز به روز در حال دور شدن است و حالا احتمالش بسیار کم است. با توجه به اینکه امباپه در پایان فصل پی‌اس‌جی را ترک می‌کند و مقصد بعدی او نیز رئال خواهد بود، باشگاه مادریدی تمایلی برای اینکه امباپه به المپیک برود ندارد.

بازی‌های فوتبال المپیک تنها 10 روز بعد از اتمام یورو 2024 شروع می‌شود و اگر فرانسه به فینال برسد، کیلیان فرصت زیادی برای استراحت ندارد و این در حالی است که رئال انتظار دارد او را سرحال و قبراق در اردوی پیش فصل خود داشته باشد.

غیبت امباپه ضربه بزرگی به تیم المپیک فرانسه و تیری آنری خواهد بود، چرا که طلای فوتبال اهمیت فراوانی برای کشور میزبان دارد و با کیلیان طبعا شانس فرانسه مضاعف خواهد شد.