به گزارش “ورزش سه”، یحیی گل‌محمدی در حالی از گود مربیگری خارج شده که برای بیش از ده سال به صورت مستمر هدایت تیم‌های مختلف را برعهده داشت.

او در گفتگوی ویژه‌ای که با آنتن داشت در این مورد اظهار داشت: دنیای مربیگری همین است. مواقعی از سال نمی‌توانی نفس بکشی و تعطیلات خوبی داشته باشی و به خانواده‌ات برسی. این اتفاق از زمانی که من کار مربیگری را در سال ۸۸-۸۹ شروع کرد، تا الان همین بوده است. کلا دو مقطع بود که نیم فصل دوم مشابه الان بود؛ یکی در تراکتور بود و یکی هم اتفاقاتی که نیم فصل امسال افتاد. به جز این دو مقطع در حال کار کردن و مربیگری بودیم.

یحیی در پاسخ به این سوال که چرا نتوانست مثل علی پروین کار کند و ده سال در این تیم کار کند؟ عنوان کرد: باید کلی‌تر به قضیه نگاه کنیم. شاید فوتبال ایران، فوتبال حرفه‌ای نیست.‌ اسمش حرفه‌ای است اما از لحاظ فوتبالی، امکاناتی، مالی، تصمیماتی که گرفته می‌شود و ... فاکتورهای حرفه‌ای را ندارد. فوتبال ایران به احساسات و عواطف برمی‌گردد و اینکه مقطعی فکر کنیم. همه انتظار دارند که تو موفق باشی و قهرمان شوی و هیچ چیزی جز این انتظارات را برآورده نمی‌کند.

وی افزود: من در هر باشگاهی که بودم همیشه به بازیکنانم گفتم مهم‌ترین چیزی که وجود دارد، تیم است و هیچکس بالاتر از تیم نیست. هر تصمیمی که خودم گرفتم، چه درست و چه غلط، تمام ذهنیتم این بوده که تصمیمم به نفع تیم باشد. ممکن است یک بازیکن را کنار بگذاری، با مدیریت باشگاه وارد دعوا شوی و یا تصمیماتی گرفته شود که هواداران دوست نداشته باشند. این تصمیمات یک هدف دارد و آن هم مصلحت تیم است.

گل‌محمدی با اشاره به شرایط کار خود و سایر مربیان ایرانی گفت: مربیان ایرانی همیشه دنبال این بودند که کار درست و سالم انجام بدهند. به خصوص این نسلی که وجود دارد، حرفه‌ای‌تر با فوتبال برخورد می‌کنند و مربیان از لحاظ کاری وقت بیشتری می‌گذارند. خود من که به شروع مربیگری‌ام فکر می‌کنم، شاید وقت کمتری می‌گذاشتم اما هر چه جلو آمدیم، قضیه حساس‌تر می‌شد و حرفه‌ای‌تر فکر می‌کردیم. این اواخر ۷-۸ صبح تا غروب سرکار بودیم.