به گزارش "ورزش سه"، بحث توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور از سوی هواداران تیم‌های اسپانیایی بار دیگر به موضوعی جدی و آزاردهنده در رقابت‌های لالیگا تبدیل شده است و این اتفاق حتی در غیاب او هم رخ می‌دهد. 

هواداران اتلتیکو مادرید در جریان بازی برابر اینتر در مرحله یک هشتم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه واندا مترو پولیتانو اظهاراتی را علیه این بازیکن مطرح کردند و بارها در شعارهایشان او را شامپانزه خطاب کردند که انتقادهای بسیاری را به همراه داشت. این اتفاقی بود که در بازی بارسلونا و ناپولی هم رخ داد.

2001393

باشگاه رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای رسما به این اتفاقات واکنش نشان داد و خواهان بازداشت افراد توهین کننده شد. در این بیانیه آمده است: «باشگاه رئال مادرید شکایتی را در دفتر دادستانی کل علیه جرائم نفرت پراکنی و توهین نژادپرستی و آزاردهنده خطاب به وینیسیوس جونیور در اطراف ورزشگاه المپیک مونتجوئیک و متروپولیتانو پیش از بازی بارسلونا-ناپولی و اتلتیکو مادرید- ناپولی در لیگ قهرمانان مطرح کرده است. 

رئال مادرید از دفتر دادستانی خواهان بررسی تصاویر و ویدیوهای موجود در هر دو مکان برای شناسایی افرادی است که این اقدامات نژادپرستان و توهین‌های نفرت انگیز را انجام داده‌اند. رئال مادرید چنین اقدامات نژادپرستانه‌ و تبعیض‌آمیزی را که بارها علیه وینسیوس جونیور رخ داده است محکوم می‌کند.»