به گزارش ورزش سه در شبی که لورکوزن در دقایق پایانی بازی باخته را برد و رکورد شکست ناپذیری های تیم ژابی آلونسو ادامه پیدا کرد بایرن مونیخ درکلاسیکر را باخت تا تکلیف قهرمانی بوندس لیگا روشن شود. 
 

ویدئو: 328638

بایرلورکوزن در هفته بیست و هفتم بوندس لیگا با گل های دقایق 88 و 91 از باخت مقابل هوفنهایم فرار کرد و به یک برد دیگر دست یافت تا تعدادی بازی هایی که شکست نخورده به 35 برسد و البته با 73 امتیاز به سمت یک قهرمانی تاریخی و بدون شکست پیش برود.

2005587

ساعاتی بعد بایرن مونیخ بازی بزرگ هفته را به بوروسیا دورتموند باخت تا زنبورهای وست فالن با نیش خود به سرمربی سابق شان توخل و تیمش آنها را از تعقیب لورکوزن ناامید کنند. 
بایرن در شرایطی به دورتموند باخت و اندک امیدهایش برای تعقیب لورکوزن را از دست داد که اتفاقات و تصمیات اخیر در نمایش ضعیف این تیم تاثیر منفی داشت.  
تصمیم برای کنارگذاشتن توخل در پایان فصل که درست قبل از این مسابقه بزرگ اعلام رسمی شد تصمیم عجیبی بود که بایرن را بیشتر بهم ریخت. 

متعاقب این اتفاق در تیمی که بعد از فیفادی های مارس سرحال نبود و نمایش جالبی مقابل دورتموند ارائه نداد، تعویض های توخل مثل انتقال کیمیش به مرکز زمین که در کناره زمین عالی بود و بازی دادن به چوپوموتینگ در پست وینگر چپ ناشی از آشفتگی ذهنی توخل داشت هر چند تیم او کمی هم بدشانس بود.  
از سوی دیگر حواشی و جنجال پیرامون جدایی آلفونسو دیویس و پیوستنش به رئال مادرید اتفاق دیگری بود که جان بایرن را برای رقابت با تیم آماده ژابی آلونسو بیشتر گرفت.  

2005588

حالا بایرن 60 امتیازی در فاصله 13 امتیاز تا صدر تقریبا قهرمانی را از دست داده و می توان گفت 90 درصد تکلیف قهرمانی بوندس لیگا روشن شده است. 

7 هفته تا پایان فصل بوندس لیگا باقی مانده و لورکوزن از 21 امتیاز ممکن نیاز به 9 امتیاز یعنی سه برد دیگر نیاز دارد تا قهرمانی اش را قطعی کند. 

لورکوزن در بازی های رودررو با بایرن نیز یک مساوی و یک برد داشته و در صورت برابر شدن امتیازها از حریفش پیش است تا به نخستین قهرمانی خود در بوندس لیگا دست یابد و ژابی آلونسو در راس قله بوندس لیگا قرار بگیرد.