آریگو ساکی گفت پرس باعث شجاعت تیم و ترس حریفان می شود. 

رئال مادرید موفق شد در یک دیدار زیبا و جذاب، طی چند دقیقه مقابل منچسترسیتی بازی باخته را به پیروزی تبدیل کند و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود. آریگو ساکی در گفتگو با گاتزتا در این مورد گفت:

آنچلوتی مقابل سیتی مانند چلسی و پاری سن ژرمن با تعویض هایش کامبک زد. او بازیکنان جوانی را جانشین قهرمانان کرد تا اشتیاق را به تیم اضافه کند. کارلو در نیمه دوم تمام هافبک هایش را تعویض کرد: کاسمیرو، مودریچ و کروس. حتی بنزما هم در وقت های اضافه تعویض شد. او روی شادابی رودریگو، آسنسیو و کاماوینگا قمار کرد. در حالی که به نظر می رسید سیتی قطعا در فینال خواهد بود، به لطف رودریگو که بریس تعیین کننده ای کرد، بازی را برگرداند. همه گل های آنها در نتیجه پرس به دست آمد. پرسی که به لطف انرژی بازیکنان جوان ایجاد شد و ضدحملات سریع. 

این کاری است که تیم های ایتالیایی باید برای موفقیت در اروپا انجام دهند. پرس کردن باعث شجاعت تیم و ترس حریف می شود. باعث می شود آنها کاری را انجام دهند که به خوبی انجام نمی دهند: دفاع. تیم های غیرایتالیایی در حمله خیلی بهتر از دفاع هستند. سیتی طی بازی رفت و برگشت این را ثابت کرد. بنابراین برای پیروزی باید آنها را پرس کنیم. متاسفانه همه تیم های ایتالیایی از یک یا دو بازیکن اضافه در دفاع استفاده می کنند تا فقط یک مهاجم حریف یارگیری شود. به این ترتیب یک یار را در خط میانی از دست می دهند و شانس تسلط بر بازی از بین می رود. 

رم توانست با پیروزی مقابل لسترسیتی راهی فینال لیگ کنفرانس اروپا شود اما تمام نماینده های ایتالیا در لیگ قهرمانان حداکثر به یک هشتم نهایی رسیدند و این برای دومین فصل متوالی اتفاق افتاد. همچنین ایتالیا برای دومین بار متوالی در جام جهانی حاضر نخواهد بود تا نگرانی ها بابت شرایط فوتبال این کشور افزایش پیدا کند.