به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یکشنبه شب در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برابر رئال مادرید به میدان رفت و در یک بازی حساس و جنجالی و پر گل با نتیجه 3-2 برابر این حریف قدیمی شکست خورد. 

بازیکنان این تیم و همچنین ژاوی به شدت به تصمیمات داوری در این بازی اعتراض داشتند و اوج اعتراض آنها روی توپ یامال بود که باور داشتند از خط دروازه عبور کرده و آندری لونین از درون دروازه آن را دفع کرده اما نظر داور وسط و کمک داور ویدیویی چیز دیگری بود. 

2014495

این اتفاق باعث شد که اعتراض بسیاری از سوی بازیکنان و همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع صورت بگیرد که لالیگا هنوز از تکنولوژی خط دروازه یا گل که باعث می‌شود در صورت عبور کامل توپ از خط دروازه، داور با دریافت سیگنالی متوجه این اتفاق شود استفاده نمی‌کند. 

2014496

تباس که ساعاتی بعد از بازی از اقدام خود برای عدم خرید فناوری گل دفاع کرده بود، بار دیگر گفت که نبود این فناوری مشکلی برای لالیگا ایجاد نمی کند: «این یک فناوری کامل نیست و این اولین دلیل است. اما فقط این نیست. در طول یک فصل، چنین مواردی سه یا چهار بار بیشتر اتفاق نمی‌افتد و با VAR تا 99 درصد موارد می‌توان تشخیص درست داد. ضمنا قیمت آن بسیار بالاست، یعنی بین پنج تا شش میلیون سرمایه گذاری می‌کنید تا فقط برای سه یا چهار بار کاربرد داشته باشد. چیزی که من از آن دفاع می‌کنم، نصب دوربین‌های بیشتر است که به داوران کمک می‌کند.»