سرمربی سیتیزن‌ها می‌خواهد تیمش را «برخلاف جو حاکم بر کشور» قهرمان انگلیس کند. 

پپ گواردیولا می‌گوید در انگلستان رسانه‌ها و سایر بخش‌های جامعه خواستار قهرمانی لیورپول هستند. 

طرفداری | به گزارش beIN Sportsِ، منچسترسیتی با غلبه بر نیوکاسل، صدر جدول رده بندی لیگ برتر را با اختلاف ۳ امتیازی پس گرفت. در جریان مصاحبه بعد از بازی گفته شد که همه طرفداران سیتی به فاصله سه بازی تا پایان فصل در حال سر دادن شعار قهرمانی هستند. زمانی که از گواردیولا سوال شد که آیا با آن‌ها هم صداست، این مربی پاسخ داد:

یک هفته قبل این طور نبود؛ ما می‌دانیم که در این کشور رسانه‌ها و همه‌ و همه حامی لیورپول هستند. قطعا به خاطر این که لیورپول تاریخی حیرت انگیز در مسابقات اروپایی دارد، البته نه در لیگ برتر چون طی ۳۰ سال فقط یک بار قهرمان شدند ولی مشکلی نیست؛ شرایط از این قرار است. ما باید ۹ امتیاز و شاید بر اساس شرایط فعلی ۶ امتیاز دیگر کسب کنیم. این بستگی به تفاضل گل‌مان در دو بازی آینده دارد ولی حالا این فینال واقعی برای ماست. خلاصه برای پیروز شدن تلاش خواهیم کرد. سرنوشت ما در دستان خودمان قرار دارد و این نکته مهمی است. ما باید صرفا روی کار خودمان تمرکز کنیم و ۱ امتیاز یا ۳ امتیاز هم چیزی را تغییر نمی‌دهد. 

در ادامه گواردیولا گفت که این رقابت هنوز به پایان نرسیده است و بر همین اساس انتظار دارد تا انتهای فصل ادامه داشته باشد. سپس از گواردیولا سوال شد: «آیا واقعا باور دارید همه در این کشور خواستار قهرمانی لیورپول هستند؟» که او پاسخ داد:

لیورپول در کنار یونایتد مهم‌ترین تیم‌های تاریخ (این کشور) از حیث میزان جام‌ها، میراث‌ و لحظات دراماتیک‌شان هستند ولی ما طی ۱۱-۱۲ سال اخیر در این سطح حضور داریم. می‌دانم گاهی شرایط برای ما راحت نیست ولی اگر مردم بیشتر خواستار قهرمانی لیورپول هستند، برایم اهمیتی ندارد چون عادی است؛ شاید به خاطر این است که در سراسر دنیا و اینجا در انگلیس هواداران بیشتری دارند. اما این مهم نیست؛ مهم این است که قبل از بازی امروز مردم بیش از هر بازی خانگی دیگری به تشویق و حمایت از ما پرداختند چون می‌دانند حتی پس از حذف از لیگ قهرمانان می‌توانیم به این بازیکنان اتکا کنیم. حمایت هواداران شگفت انگیز بود و امیدوارم در بازی آخر که به اینجا می‌آییم، هنوز برای قهرمانی شانس داشته باشیم.