مدافع کروات منچسترسیتی فرصت این را داشت با گلزنی از روی نقطه پنالتی، هت تریک کند. 

طرفداری | یوشکو گواردیول دلیل رد کردن فرصت تبدیل شدن به اولین مدافع زننده هت تریک در لیگ برتر در جریان پیروزی 4-0 منچسترسیتی مقابل فولام را فاش کرد. سیتیزن ها مقابل در کریون کاتیج به یک پیروزی قاطع دست یافتند تا از آرسنال در صدر جدول لیگ برتر پیشی بگیرند، اما این بازیکن کروات فرصتی تاریخی را از دست داد.

گواردیول با زدن دو گل برای تیم پپ گواردیولا به روند گلزنی خود ادامه داد و سپس در دقیقه یک ضربه 97 پنالتی به سودشان گرفته شد. عیسی دیوپ، مرتکب خطای شدیدی روی خولیان آلوارز شد، کارت قرمز گرفت و این فرصت را به مدافع سیتی داد تا به عنوان اولین مدافع هت‌تریک کننده در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شود. 

گواردیول با تمام این اوصاف، به آلوارز اجازه داد تا خودش را برای زدن ضربه پنالتی آماده کند و بدین ترتیب فرصت ثبت نام خود در کتاب های تاریخ را از دست داد. این بازیکن آرژانتینی با خونسردی توپ را وارد گوشه پایین دروازه کرد تا مهر تاییدی بر یک بعد از ظهر عالی برای مدافعان قهرمان بزند. از مدافع منچسترسیتی در این مورد سوال شد و او در پاسخ گفت:

دو گل دیگر برای من و البته یک کلین شیت دیگر. خیلی خوشحالم. ما در مورد زدن پنالتی توسط من صحبت کردیم، و البته دوست داشتم بزنم، اما ما یک پنالتی زن داریم و او آنها را می زند. در نهایت خولیان وارد زمین شد و پنالتی را زد.  

یوشکو گواردیول قصد داشت که ضربه پنالتی را بزند اما کایل واکر از او خواست تا کنار برود و این کار را به آلوارز بسپارد. همچنان باید برای دیدن هت تریک یک مدافع در لیگ برتر انگلیس صبر کنیم اما با این روند، دور از ذهن نیست که خود گواردیول یک روز به چنین دستاوردی برسد. 

یوشکو گواردیول می خواست پنالتی بزند و واکر او را منصرف کرد