با وجود کسب 27 برد در 37 بازی، شاگردان میکل آرتتا همچنان برای قهرمانی به نتایج مختلفی احتیاج دارند. 

طرفداری | آرسنال برای اولین بار از فصل 07-2006 موفق به دبل منچستریونایتد شد. 

با پیروزی 1-0 آرسنال در اولدترافورد، آن‌ها همچنان به لغزش منچسترسیتی در کورس قهرمانی امیدوار می‌مانند. توپچی‌ها که در فصل جاری مقابل تیم‌های بزرگ لیگ برتر شکست نخورده‌اند، امروز کار چندان سختی مقابل تیم اریک تن هاخ نداشتند و با کنترل بازی سه امتیاز مهمی را به ارمغان آوردند. میکل آرتتا در اولین واکنش به بازی گفت:

قصد داشتیم با پیروزی امروز، درها را برای قهرمانی مقابل هوادارانمان باز نگه‌ داریم. بیایید ببینیم آیا یکی از زیباترین روزهایی که با هم تجربه کرده‌ایم، اتفاق می‌افتد یا نه. برای رسیدن به آن، به نتیجه بازی تاتنهام نیاز داریم و باید وظیفه خود را انجام دهیم. این فوتبال است. همیشه امکان پذیر است. در مورد دیدار امروز، من قبل از بازی حس خیلی خوبی نسبت به بازی داشتم... ما در شروع بازی بیش از حد محتاطانه کردیم و هیچ ساختاری را رعایت نکردیم.
  • آرسنال که فشار برد هفتگی را احساس می‌کند، به رکورد تاریخی بیشترین پیروزی در لیگ برتر دست یافت. میکل آرتتا در مورد این موضوع گفت: 

معتقدم فشار پیروزی به شما انگیزه می‌دهد تا بیشتر برنده شده و آماده‌تر باشید. کسب 27 برد در لیگ برتر، بیشترین برد در تاریخ این باشگاه است. این پیشرفت نیست، بلکه تاریخ‌سازی است.

  • سه شنبه، منچسترسیتی و تاتنهام به مصاف هم می‌روند. به کمک تاتنهام نیاز دارید؟ منچسترسیتی فشاری را احساس خواهد کرد؟

این که منچسترسیتی فشاری را احساس کند یا نه را نمی‌دانم. از آن‌ها باید بپرسید. باید کار خودمان را انجام دهیم و منتظر بمانیم. می‌دانیم که به کسب نتیجه توسط اسپرز نیاز داریم. بازی با آن‌ها واقعا سخت است. چند هفته پیش که با آن‌ها بازی کردیم، ضربه خوردیم. پس امیدواریم آن‌ها بتوانند این کار را باز هم انجام دهند.