سرمربی بارسلونا می‌گوید روکه از ناحیه مچ پا مصدوم است و آرائوخو هم برای این بازی احساس خوبی نداشت.

طرفداری | شاگردان ژاوی در دیداری خانگی موفق به شکست 2-0 رئال سوسیداد شدند تا با توجه به توقف ژیرونا مقابل آلاوس، بارسا بار دیگر به رتبه دوم جدول برسد.

تیم‌های بارسلونا و رئال سوسیداد در دیداری از هفته سی‌وپنجم لالیگا، فصل ۲۴-۲۰۲۳ به مصاف هم رفتند که در پایان بارسلونا با نتیجه 2-0 به پیروزی رسید. با این نتیجه بارسلونا دوباره جایگاه دوم لالیگا را از ژیرونا پس گرفت تا امیدوار به صعود به سوپرکاپ اسپانیا شود. ژاوی سرمربی بارسلونا در نشست خبری پس از این بازی شرکت کرد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

  • بارسلونا 2-0 رئال سوسیداد؛ مرهمی کوچک بر زخم‌های عمیق!

بازی مقابل رئال سوسیداد

رئال سوسیداد همیشه کار را برای ما سخت می‌کند. ایمانول مربی بزرگی است و تیمش را به شیوه‌ای منحصر به فرد سازماندهی می‌کند. این یک پیروزی مهم برای ماست. به رده دوم بازگشتیم و در مجموع خوب بازی کردیم. از فران تورس و فرمین لوپز استفاده کردیم تا از وسط زمین بتوانند پرس کنند.

در فاز پرسینگ بسیار تهاجمی بودیم و توپ‌گیری‌های موفقی داشتیم. عملکرد دفاعی ما در مجموع خوب بود، اگرچه در مقاطعی اشتباهاتی نیز رخ داد. در بازیسازی و شروع حملات عملکرد مثبتی داشتیم. موقعیت‌های گلزنی زیادی را برای خودمان خلق کردیم. مقابل حریفی در سطح لیگ قهرمانان اروپا، بازی قابل قبولی ارائه دادیم.

از اعلام پنالتی تعجب کردم

راستش را بخواهید از اعلام ضربه پنالتی تعجب کردم. در آن لحظه انتظارش را نداشتم، چون داشتم به صحنه شوت فرمین اعتراض می‌کردم و اینجا بود که VAR به کمک داور آمد.

ناراحتی روبرت لواندوفسکی

ناامیدی و ناراحتی لواندوفسکی را درک می‌کنم. خودم هم بازیکن بودم و دوست نداشتم که تعویض شوم. اما ما اینجا سرمربی هستیم. ما اینجا هستیم تا تصمیم بگیریم.

عشق به بارسلونا

بارسلونا در قلب من است. وقتی این تیم در رنج و سختی است، گویی درد و رنج و سختی آن برایم سه برابر می‌شود و وقتی اوضاع تیم خوب است، سه برابر بیشتر لذت می‌برم.

ویتور روکه

ویتور روکه به دلیل مصدومیت مچ پا این بازی را از دست داد. روکه بازیکن جوانی است، اما برای رقابت با فوتبالیست‌های سطح بالا باید پیشرفت کند.

رونالد آرائوخو

آرائوخو کمی احساس ناراحتی داشت و برای همین تصمیم گرفتیم که به او استراحت بدهیم.

لامین یامال

یامال هنوز در سطح تاکتیکی، بازیکن کاملی نیست و به آن بلوغ لازم نرسیده است و این طبیعی است چراکه او فقط 16 سال دارد. پیشرفت او در این یکسال فوق‌العاده بوده است. او بازیکن انتخابی من است.

رافینیا

از عملکرد رافینیا بسیار راضی هستم. او شور و شوق و انگیزۀ بالایی دارد و به خوبی پرس می‌کند. او امشب خوب بازی کرد و همیشه تأثیر مثبتی روی تیم می‌گذارد.

غیبت گوندوعان

غیبت گوندوعان در بازی مقابل آلمریا کار را برایمان سخت خواهد کرد.