هواداران تاتنهام نمی‌خواهند آرسنال قهرمان شود و دوست دارند به سیتی ببازند اما آنژ پوستکوعلو، سرمربی تاتنهام می‌گوید: «اگر این‌طور فکر می‌کنید به مشاوره نیاز دارید. من رقابت را درک می‌کنم؛ اما هرگز نمی‌فهمم کسی که بخواهد تیمش شکست بخورد.»

طرفداری | آرسنال با شکست دادن منچستریونایتد در اولدترافورد به صدر جدول لیگ برتر بازگشت و اینک تنها یک بازی برای تیم میکل آرتتا در این فصل باقی مانده است.

لئاندرو تروسار گل بسیار مهم را از فاصله نزدیک با پاس کای هاورتز به ثمر رساند. اکنون منچسترسیتی با یک امتیاز کمتر از آرسنال با ٨٥ امتیاز در مکان دوم نشسته است. بازی باقیمانده امشب من سیتی مقابل تاتنهام هاتسپر در لندن خواهد بود و سپس دیدارهای آخرین روز را در روز یکشنبه خواهیم داشت. درحالی‌که به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ توپچی‌ها و سیتی نزدیک می‌شویم، می‌توان موقعیت بسیار نادری را یافت:

هواداران آرسنال به دنبال پیروزی همسایه و دشمن قدیمی، اسپرز در مقابل سیتی هستند، تا شاید بعد از بیست سال به مقام قهرمانی لیگ دست پیدا کنند، درحالی‌که بخشی از طرفداران دوآتشه تاتنهام خواهان آن هستند تا اسپرز در مقابل سیتی شکست بخورد و دل طرفداران توپچی‌ها را بسوزانند. هرگز با این روبرو نبودیم؛ شکست تیم خودی برای جلوگیری از قهرمانی آرسنال؟!!

یکی از ستارگان چند هفته اخیر آرسنال، کای هاورتس، روز یکشنبه اعلام کرد؛ در بازی بعدی تاتنهام، «بزرگ‌ترین هوادار» آن‌ها خواهد بود.

اين‌بار تا روز آخر می‌جنگیم 

دلیل آن مشهود است، مانند هر هوادار آرسنال، هاورتز می‌داند برای قهرمانی بدجوری به یاری تاتنهام نیازمندند. این به این دلیل است که اسپرز روز سه‌شنبه با رقبای توپچی‌ها، من سیتی، در بازی‌ای که یکشنبه آینده تصمیم می‌گیرد قهرمان لیگ برتر شود، روبرو می‌شود.

آرسنال در حال حاضر دو امتیاز بالاتر از سیتی در جدول ایستاده است - اما با یک بازی مانده به پایان، شانس آنها برای کسب اولین عنوان قهرمانی لیگ برتر در ٢٠ سال اخیر از بخت بد به رقیب همیشگی خود تاتنهام بستگی دارد. اگر سیتی در شمال لندن تاتنهام را شکست دهد، رقابت قهرمانی به‌روز پایانی خواهد رفت و تیم پپ گواردیولا برگ برنده را در دست خواهد داشت تا رکورد بی‌نظیر چهارمین عنوان پیاپی قهرمانی لیگ برتر انگلیس را به دست بیاورد - شاهکاری که پیش از این هرگز انجام نشده است.

از این رو دیدار بسیار مهم امشب در لندن شاید تنها امید واقعی توپچی‌ها برای عنوان قهرمانی باشد.

هر دو تیم بهانه مناسبی دارند تا پای جان بجنگند و گواردیولا تأکید کرده است باخت در این دیدار به منزله قهرمانی آرسنال در این فصل خواهد بود. با فرم کنونی سیتی و توانایی بدنام و ترسناک آن‌ها در کسب پیروزی‌های پیاپی در پایان فصل، همه نشانه‌ها حاکی از یک پیروزی همه‌جانبه برای قهرمان فعلی انگلستان است، به‌خصوص وقتی که می‌دانیم اسپرز در هفته‌های اخیر در بهترین حالت و فرم خود نبوده است.

اما اگر تاریخ بخواهد، این امری شدنی است، اسپرز بارها از سیتی امتیازات خوبی گرفته است و اصلاً نمی‌توان از این مورد بی‌توجه گذر کرد.

شبهای خوب اسپرز

در اینجا به این موضوع می‌پردازم که چرا هواداران آرسنال باید امیدوار باشند رقیب سرسخت و منفور می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین لطف‌های تاریخ فوتبال را در قبال آنها انجام دهد.

رکورد نه چندان خوب سیتی برار تاتنهام

استادیوم تاتنهام هنوز به قلعه‌ای که آنژ پوستکوعلو در اولین فصل حضور خود به‌عنوان سرمربی باشگاه خواهان آن بود، تبدیل نشد.

اسپرز تاکنون در ٥ بازی از ١٨ بازی خود در خانه شکست خورده است و تنها در ١٣ بازی در این فصل به پیروزی رسیده است.

دیدار روز سه‌شنبه با سیتی آخرین دیدار آنها در مقابل هواداران خود برای فصل این فصل خواهد بود.

تاتنهام در دیدار اخیر خود را با پیروزی ٢-١ معمولی مقابل برنلی، پس از ٤ شکست متوالی لیگ برتر به دست آورد؛ بنابراین مقابله با سیتی مستبد و قدرتمند که در هفت بازی اخیر خود ٢٦ گل به ثمر رسانده است، باید با پیروزی حتمی قهرمان خاتمه پیدا کند.

اما اگر به کتاب‌های تاریخ نگاه کنیم، خواهیم دید که سیتی هرگز در ورزشگاه جدید تاتنهام هاتسپر در لیگ برتر گل نزده است، چه برسد به پیروزی.

رکورد لیگ آنها در ورزشگاه جدید ٦٢٨٥٩ نفری از زمان افتتاح آن در سال ٢٠١٩ به شرح زیر است:

  • تاتنهام 2-0 من سیتی، فوریه 2020
  • تاتنهام 2-0 من سیتی، نوامبر 2020
  • تاتنهام 1-0 من سیتی، آگوست 2021
  • تاتنهام 1-0 من سیتی، فوریه 2023

سیتی برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر باید این طلسم را بشکند. اسپرز عاشق بازی مقابل سیتی است.

ما شجاعتش را داریم

درحالی‌که رکورد سیتی در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر غم‌انگیز است، رکورد گواردیولا به‌طورکلی مقابل اسپرز جای فریادزدن ندارد.

وقتی صحبت از تیم‌های گربه سیاه به میان می‌آید، هیچ تیمی وجود ندارد که مرد اسپانیایی را بیشتر از اسپرز عذاب داده باشد.

فرقی نمی‌کند، اسپرز همیشه هنگام رویارویی با کوین دی بروین و شرکا، هرطور که شده به نتایج مثبتی دست یافته‌اند و این چیزی است که هواداران آرسنال می‌توانند قبل از بازی حساس روز سه‌شنبه به آن دل ببندند.

گواردیولا در ١٩ بازی که سیتی را مقابل تاتنهام مدیریت کرده است، ٩ برد، ٣ تساوی و ٧ بار باخت داشته است. سیتی در این ١٩ بازی ٣١ گل زده و ٢٦ گل دریافت کرده است. او به طور میانگین فقط ١. ٥٨ امتیاز در بازی‌های مقابل اسپرز کسب کرده است.

اسپرز همچنین از زمان حضور گواردیولا در اتحاد در سال ٢٠١٦، هشت مربی مختلف داشته است؛ مائوریسیو پوچتینو، نونو اسپریتو سانتو، آنتونیو کونته و خوزه مورینیو همگی در برابر مربی بزرگ اسپانیایی برد را دشت کرده‌اند. حال باید دید آیا پوستکوعلو می‌تواند نام خود را به لیست اضافه کند یا خیر.

پوستکوعلو، این مربی استرالیایی در اولین بازی خود مقابل گواردیولا در لیگ برتر در اوایل این فصل نتیجه درخشانی به دست آورد.

هیچ‌کس تریلر دیوانه‌وار و رویارویی دیوانه‌کننده شش گله دسامبر سیتی و اسپرز را فراموش نکرده است، اسپرز در آن دیدار موفق شد در ماه با گل دژان کولوسفسکی گل تساوی دقیقه ٩٠ را به ثمر برساند.

سبک بازی آنژ مشکلات زیادی را برای سیتی در آن دیدار قبل از کریسمس ایجاد کرد و اگر اسپرز دوباره موفق شود سیتی را تا حدی تحت‌فشار قرار دهد، فوتبال‌دوستان به‌ویژه آرسنالی ها می‌توانند بار دیگر شاهد آتش‌بازی در شمال لندن باشند.

نبرد اندیشه ها

این دیدار نه‌تنها تعیین‌کننده مقام قهرمانی خواهد بود؛ بلکه با دو پیروزی امید اسپرز را برای رسیدن به مقام چهارم و حضور در لیگ قهرمانان بارور خواهد کرد. اگرچه تساوی ٣-٣ ویلا با لیورپول چندان خوشایند لندنی‌ها نبود.

به‌هرحال پوستکوعلو قصد شکست مقابل سیتی را ندارد و تأکید دارد هر کسی که می‌خواهد شکست تیم خود را ببیند نیاز به مشاوره پزشکی دارد.

اگر از رسانه های اجتماعی استفاده کنید، ٩٩ درصد آنها دوست دارند اسپرز مقابل منچستر شکست بخورد. اما لطفاً به من نگویید این چیزی است كه شما به آن فکر می‌کنید.

تاتنهام هنوز هم می‌تواند لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کند، اما برای رسیدن به مسیر خود به نتایج نیاز دارد

اگر چنین است، به مشاوره نیاز دارید. من رقابت را درک می‌کنم؛ اما هرگز نمی‌فهمم کسی که بخواهد تیمش شکست بخورد.

منصفانه است که بگوییم برخلاف پوستکوعلو و تیم اسپرز، هواداران تاتنهام از کمک به آرسنال برای کسب اولین قهرمانی خود در لیگ برتر در دو دهه اخیر متنفرند، حتی اگر این به معنای ازدست‌دادن یک فصل دیگر از لیگ قهرمانان اروپا باشد.

و درحالی‌که به یکی از عجیب‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر و توپچی‌ها نزدیک می‌شویم، می‌توانیم موقعیت بسیار نادری را ببینیم که هواداران آرسنال به دنبال پیروزی اسپرز در روز سه‌شنبه هستند، درحالی‌که بخشی از طرفداران تاتنهام قلباً امیدوارند چنین رویدادی را به چشمان خود نبینند.

گره آخر لیگ برتر در شمال لندن و در دیدار ماقبل آخر فصل تا چند ساعت دیگر گشوده خواهد شد و سرنوشت توپخانه آرسنال به مهمات و نتیجه دیدار تاتنهام در همان نزدیکی‌ها بسته است. شرایط عجیب‌وغریبی است که تصور آن پیش‌ازاین محال بود.
همه چشم‌ها به لندن و استادیوم تاتنهام دوخته شده است. هر چه رخ دهد، نفس‌گیر و بی‌امان خواهد بود. این آخرین فشنگ و شانس آرسنال در دستان تاتنهام است، در دستان همسایه منفور، باید به هدف بنشیند!