تنها یک پیروزی تا چهارمین قهرمانی پیاپی منچسترسیتی مانده است 

طرفداری | منچسترسیتی در دیدار معوقه از هفته 34 لیگ برتر انگلیس با نتیجه 2-0 مقابل تاتنهام به برتری دست یافت. 

از خشم ادرسون بابت مصدومیت تا مهار رویایی اشتفان اورتگا در تک به تک با سون هیونگ مین، پپ گواردیولا شب بسیار سختی را در ورزشگاه تاتنهام گذراند اما سه امتیاز بزرگی در جیبش دارد. سیتیزن‌ها با بریس ارلینگ هالند، برای اولین بار در ورزشگاه خانگی تاتنهام در چارچوب لیگ برتر به پیروزی دست یافتند. شاگردان گواردیولا در صورت پیروزی مقابل وست‌هم در روز یک‌شنبه، برای چهارمین فصل متوالی لیگ برتر را فتح می‌کنند. پپ گواردیولا در مورد بازی امشب تیمش گفت:

در نیمه اول با فکر به عواقب نتیجه دیدار فوتبال بازی می‌کردیم و وقتی با فکر کردن به عواقب فوتبال بازی می‌کنید، لیگ برتر را از دست خواهید داد. اما آن‌ها (بازیکنان منچسترسیتی) انسان هستند. می‌توانم فشار را درک کنم. شرایط مقابل وست‌هم نیز همینطور خواهد بود. ما فشار را احساس خواهیم کرد. اگر برای آن دستاورد بزرگ بازی نکنید، بهتر خواهید بود. این موضوع طبیعی است و به همین دلیل است که در مورد آرامش صحبت می‌کنیم.

ما در رختکن خیلی خوشحال بودیم، اما در عین حال، بازیکنان منچسترسیتی می‌دانند که کار تمام نشده است. هیچ جشن و شادی بیش از حدی ندیدم. آن‌ها می‌دانند که بازی سختی در پیش است. ما یکشنبه به حمایت همه هوادران در ورزشگاه اتحاد نیاز داریم. در حال حاضر خسته‌ام، استراحت می‌کنم و از فردا به بازی با وست‌هم فکر خواهم کرد. حالا محمد کودوس، جرد بوون و جیمز وارد پروز را با ضربات شروع مجدد داریم.

اشتفان اورتگا در دقیقه 88 یک مهار به یادماندنی مقابل سون هیونگ مین داشت. گواردیولا در این مورد گفت: 

اشتفان در مهارهای تک به تک، یکی از بهترین دروازه‌بان‌هایی است که در عمرم دیده‌ام. از اولین روز او متوجه شدیم که چه استاندارد بالایی دارد. او مهارهای زیادی داشته است. تاتنهام سه مهره تهاجمی خوب با سار و پورو را داشت. سلاح‌هایی با سرعت بالا در تیمی که استثنایی است. با سیوی که اورتگا داشت، ما را نجات داد. در غیر این صورت آرسنال به سوی قهرمانی می‌رفت. واکنش من روی این صحنه؟ کمرم مشکل دارد، به همین خاطر چنین حالتی برای من بهتر بود!

سرمربی منچسترسیتی در مورد مصدومیت کوین دی بروین و ادرسون افزود:

دی بروین  از ناحیه مچ پا مصدوم شد. ادرسون ضربه ای به چشمش خورد و الان هم متورم است و حتی نمی‌تواند به درستی ببیند. پزشکان به من توصیه کردند بازیکنان را تعویض کنم.