منچسترسیتی و ژیرونا باید قبل از شروع فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا، مشکلی که مالک مشترک داشتن برایشان ایجاد کرده را حل کنند.

طرفداری | مالکان باشگاه منچسترسیتی که بخشی از سهام باشگاه ژیرونا را هم در اختیار دارند، با دردسر بزرگی مواجه شده‌اند. طبق قوانین یوفا، با شرایط فعلی هر دو تیم نمی‌توانند همزمان در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند.

به گزارش تایمز، گروه سیتی فوتبال (CFG) مالکیت کامل منچسترسیتی و ۴۷ درصد از سهام ژیرونا را در اختیار دارد. هر دو باشگاه جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرده‌اند، اما برای شرکت در فصل آینده، CFG باید مالکیت خود در یکی از تیم‌ها را به کمتر از ۳۰ درصد کاهش دهد. با توجه به این شرایط، ژیرونا گزینه محتمل برای کاهش مالکیت است.

یوفا، قوانین مالکیت چند باشگاهی برای فصل آینده رقابت‌های اروپایی را برای باشگاه‌ها ارسال کرده است. یک گزینه دیگر برای ژیرونا، شرکت در لیگ اروپا است؛ حتی اگر هر دو تیم در رده دوم لیگ‌های داخلی خود قرار بگیرند، منچسترسیتی به لطف ضریب یوفای بالاتر انگلیس، بالاتر از ژیرونا قرار خواهد گرفت.

سومین گزینه‌ای که در سند یوفا برای باشگاه‌ها ذکر شده و در اختیار روزنامه تایمز قرار گرفته، انتقال تمامی سهام یک باشگاه به یک صندوق امانت تحت نظارت هیئتی است که توسط یوفا تعیین می‌شود. این مدل در فصل جاری برای معامله‌ با باشگاه‌های میلان، تولوز و سرمایه‌گذار آمریکایی‌شان، ردبرد کپیتال، استفاده شد. ژیرونا حضور خود در جمع چهار تیم برتر لالیگا را قطعی کرده است و تعدادی از بازیکن کلیدی این تیم، به خاطر گروه فوتبالی سیتی به ژیرونا آمده اند. 

کمیته کنترل امور مالی باشگاه‌های یوفا به دلیل معاملات نقل و انتقالاتی این فصل، روابط گروه فوتبالی سیتی را زیر نظر داشته است. معیارهای این کمیته شامل باشگاه‌هایی در یک گروه مالکیتی می‌شود که «در طول فصل، سه بازیکن یا بیشتر را به صورت دائمی یا موقت، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق طرف‌های مرتبط، به باشگاه دیگر منتقل کرده‌اند».

دو بازیکن در ترکیب ژیرونا به سایر باشگاه‌های گروه فوتبالی سیتی تعلق دارند: یان کوتو، که به صورت قرضی از سیتی آمده است و ساوینیو، وینگر تیم که به صورت قرضی از باشگاه تروا در فرانسه به این تیم پیوسته است. همچنین سیتی پس از اتمام دوره قرضی ساوو در ژیرونا، یانخل هررا، هافبک ونزوئلایی را نیز در ماه جولای گذشته به این باشگاه اسپانیایی فروخت.