سرمربی منچسترسیتی عقیده دارد وست هم مثل استون ویلا کار را تا بیشترین حد برای تیمش سخت خواهد کرد

طرفداری | کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس 24-2023 وارد ایستگاه پایانی شده است. عصر یکشنبه ساعت 18:30، منچسترسیتی میزبان وست‌هم است. اگر سیتیزن‌ها پیروز شوند، برای چهارمین بار متوالی فاتح لیگ برتر انگلیس خواهند شد.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی اگرچه خیالش بابت قهرمانی راحت نیست. صحبت‌های او در نشست خبری پیش از بازی برابر وست هم را به نقل از رویترز می‌خوانید:

این احساس را دارم بازی برابر وست هم مثل بازی با استون ویلا در پایان فصل 22-2021 می‌شود. دوست داریم پس از 10 دقیقه اول بازی، 3-0 جلو بیفتیم اما قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. من خیلی از بازی‌های وست هم را دیده‌ام و می‌دانم بازی سختی داریم. برای این بازی خیلی خیلی سخت، آماده‌ام. می‌خواهم این را در ذهن بازیکنانم هم جا بیندازم. تاتنهام را ببینید، آن‌ها برای هر توپی می‌جنگیدند. شکی درباره مبارزه‌طلبی آن‌ها نداشتم. وست هم نیز 11 بازیکن دارد که آماده شکست دادن ما هستند؛ درست مثل استون ویلای 2 فصل پیش. آن‌ها برای هدفی بازی نمی‌کردند اما دیدید چه اتفاقی افتاد. 

گواردیولا در پاسخ به سوالی که گفته بود آیا مردم دوست دارند منچسترسیتی برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود، گفت:

[لعنت]، از کجا بدانم!

 از گواردیولا در خصوص بازی همزمان آرسنال و اورتون هم سوال شد:

در حال حاضر سرنوشت در دست خودمان است اما اگر منتظرید که آن‌ها امتیاز بدهند، در اشتباه هستید. این ایده که اورتون قرار است برابر آرسنال کاری کند را فراموش کنید، درست مثل همان ایده که منچستریونایتد قرار بود در اولدترافورد، آرسنال را شکست دهد. چنین اتفاقی نمی‌افتد. ما مقابل کریستال پالاس، وولوز، فولام و اسپرز پیروز شدیم و حالا بازی آخر را داریم. بازیکنان می‌دانند باید پیروز شویم؛ در غیراین‌صورت، آرسنال قهرمان می‌شود. 

دیوید مویس در پایان فصل، وست هم را ترک می‌کند اما گواردیولا باور ندارد که او قرار است بازنشسته شود:

او برمی‌گردد. او نمی‌تواند در خانه بنشیند. در اولین بازی من در لیگ برتر، مویس مقابل من سرمربی ساندرلند بود. حالا یک بازی مهم دیگر داریم و او مقابل من است. دیدن مویس باعث افتخار است؛ کسی که یک شخص دوست‌داشتنی است و تجربه‌اش گویای همه چیز است. او همه کار می‌کند تا ما را شکست دهد.