رودری تفاوت منچسترسیتی با دیگر تیم‌های لیگ برتر را ذهنیت برنده می‌داند 

طرفداری | روز گذشته (یکشنبه) و در دیداری از هفته سی و هشتم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس فصل ۲۰۲۳/۲۴، منچسترسیتی با نتیجه ۱-۳ وست‌هم را شکست داد و برای چهارمین فصل متوالی، قهرمان لیگ برتر شد. این اتفاق در حالی رخ داد که شاگردان میکل آرتتا در آرسنال تا هفته‌ آخر پا به پای سیتیزن‌ها پیش رفتند اما نتوانستند به رویای قهرمانی خود، رنگ واقعیت ببخشند.

  • منچسترسیتی 3-1 وست هم؛ ردپای تاریخی گواردیولا در آسمان آبی انگلیس

پس از پایان بازی و هنگامی که سیتیزن‌ها در حال جشن گرفتن قهرمانی تیمشان بودند، رودری در گفتگو با اسکای به مقایسه ذهنیت منچسترسیتی با آرسنال پرداخت و در این باره گفت: 

دلیل موفقیت‌های منچسترسیتی؟ راستش را بخواهید، فکر می‌کنم دلیلش این است (رودری به سرش اشاره می‌کند)، ذهنیت! بازیکنان بزرگ و بسیار خوبی در دیگر تیم‌های لیگ برتر حضور دارند اما این ذهنیت منچسترسیتی است که باعث شده چهار سال متوالی قهرمان شود.

 

  • آرسنال: 

 آرسنال فصل باورنکردنی‌ای را پشت سر گذشت و لایق قهرمانی بود، اما تفاوت ما با آن‌ها، همان ذهنیتی است که به آن اشاره کردم. وقتی آن‌ها برای بازی با ما به اتحاد آمدند، با خودم گفتم که آن‌ها نمی‌خواهند ما را شکست دهند، بلکه فقط یک مساوی می‌خواهند. اگر ما جای آن‌ها بودیم، هیچ‌وقت با چنین ذهنیتی وارد زمین نمی‌شدیم. در نهایت دیدید که ما قهرمان شدیم! آرسنال در آن بازی دو امتیاز از ما گرفت اما ما تمام بازی‌های باقی‌مانده از جمله بازی با تاتنهام را با ذهنیتمان بردیم و جام را از آن خود کردیم.

 

اشاره رودری به تقابل منچسترسیتی با آرسنال، به دیدار دو تیم در هفته سی‌ام لیگ برتر بازمی‌گردد. در آن بازی که به میزبانی ورزشگاه اتحاد برگزار شد، آرسنال با ارائه نمایشی دفاعی و با تنها ۲۷ درصد مالکیت توپ، موفق شد منچسترسیتی را متوقف کند و از این تیم امتیاز بگیرد. در آن زمان، لیورپول با دو امتیاز اختلاف در صدر جدول حضور داشت و آرسنال هم با یک امتیاز بیشتر از منچسترسیتی، دوم بود.

  • منچسترسیتی 0-0 آرسنال؛ غنیمت بزرگ آرتتا از قلمروی پادشاه