پایان‌بندی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس را از نگاه خبرنگاران فوتبال انگلیس مرور می‌کنیم. 

طرفداری | فصل 24-2023 لیگ برتر با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید تا این تیم برای چهارمین سال متوالی در بام فوتبال انگلیس قرار بگیرد. 

کورسه سه اسبه بار دیگر با برتری «برنده سریالی» به پایان رسید. پپ گواردیولا اکنون پس از سر الکس فرگوسن پرافتخار‌ترین سرمربی لیگ برتر است. در فصلی که شاهد خداحافظی یورگن کلوپ از لیگ برتر بودیم، میکل آرتتا برای دومین فصل متوالی در جنگ با هموطنش ناکام ماند. ناتینگهام فارست و اورتون با وجود کسر امتیاز از سقوط نجات پیدا کردند. در میانه جدول، منچستریونایتد با وجود پیروزی در هفته آخر، بدترین رتبه تاریخش را دریافت کرد. در استمفوردبریج، مائوریسیو پوچتینو چشمه‌ای از روزهای درخشان چلسی را نشان داد. آن‌ها در بدبیانه‌ترین حالت راهی لیگ کنفرانس می‌شوند. در اینجا می‌توانید اطلاعات کامل فصل گذشته لیگ برتر را مرور کنید. 

اکنون با واکنش‌های جالب، فنی و آماری خبرنگاران فوتبال انگلیس به سراغ بررسی هفته آخر و فصلی که گذشت می‌رویم:

  • پل گورست از لیورپول اکو:

نسخه امروز لیورپول اکو یک کلکسیون ارزشمند است.

به پاس جام‌ها، ماجراجویی هیجان‌انگیز، تمام شادی‌ها و عشقی که به شهر ما داشتی: «دانکه یورگن»
  • تام بوگرت از اتلتیک:

با چت کردن با دوستانم سعی می‌کنم غم و اندوه آخرین بازی یورگن کلوپ در لیورپول را از یاد ببرم.

 

 

میمی که بوگرت از آن استفاده می‌کند
  • مایک مینای از بی‌بی‌سی:

وقتی آن‌ها اولین بار لیگ برتر را بردند، تیم‌های دیگری هم قبلا به این قهرمانی رسیده بودند. حتی بعد از سه گانه سال گذشته، تیم‌های دیگری هم این کار را انجام داده بودند. اما این قهرمانی مختص آن‌هاست. لحظه‌ی آن‌ها، رکورد آن‌ها و تاریخ آن‌ها. منچسترسیتی برای چهارمین بار قهرمان لیگ برتر شد.

  • جو تامیلسون از اسکای:

فیل فودن در 23 سالگی 6 بار قهرمان لیگ برتر شده است. مردم واقعا متوجه نیستند که این دستاورد چقدر دیوانه‌وار و باورنکردنی است. 

قهرمانان
  • جیکوب تنسول از اتلتیک:

چه لذتی، چه فصل فوق العاده‌ای برای پوشش دادن اخبار استون ویلا! از تمام لحظاتش لذت بردم و بسیار خوش شانس هستم که در چنین مقطع به یاد ماندنی از تاریخ باشگاه، مطلب می‌نویسم. تابستان و فصل آینده چیزهای بیشتری برای ارائه خواهد داشت!

 

  • دومینیک اسمیت از ایونینگ استاندارد:

کریستال پالاس 5-0 استون ویلا را برد. تصور کنید تیم اولیور گلاسنر در اولین فصل کامل او چه کاری می‌تواند انجام دهد. حفظ بهترین بازیکنان، اقدامی حیاتی برای پالاس در تابستان خواهد بود. دشان بابت دعوت نکردن بازیکن از این تیم پشیمان خواهد شد (ژان فیلیپ ماتتا و مایکل اولیسه).  

  • سایمون مولوک از دیلی میرر:

بنا به شایعات، آندرس اینستا می‌خواهد از این به بعد او را «فیل فودن فوئنته آلبیا» خطاب قرار دهند. 

19 گل بدون پنالتی 
  • جیمی جکسون از گاردین:

از دید من، ذوق‌زدگی زیاد بازیکنان آرسنال نسبت به امتیازی که در بازی با سیتی کسب کردند، در حالی که با سبک خودشان بازی نکردند و برای برد تلاش نکردند، دلیل اصلی ناکامی دوباره آن‌ها در کسب عنوان قهرمانی است.

  • میگل دلینی از ایندیپندنت:

شایعه گل تساوی وست‌هم به منچسترسیتی در ورزشگاه امارات چرخید. هواداران از طریق جایگاه خبرنگاران به دنبال آگاهی از نتیجه واقعی بودند.  

  • سایمون باکوفسکی از منچستر ایونینگ نیوز:

رودری با مصاحبه خودش، بین هواداران آرسنال محبوب‌تر شد... هرچند این موضوع دیدگاه سیتی را هم منعکس می‌کند، چون اگر آرسنال آن روز برنده می‌شد، هیچ شانسی برای قهرمانی سیتی باقی نمی‌ماند (تساوی 0-0). با این حال، تساوی باعث شد تا سیتی همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند و اعتماد به نفس دریافت کند. اینکه چطور هنوز عده‌ای این موضوع را درک نمی‌کنند، عجیب است! مسئله این نیست که آرسنال در اتحاد قهرمانی را از دست داد، بلکه آن‌ها به سیتی انگیزه و باور دادند تا این تیم 9 بازی باقی‌مانده را پیروز شود. 

 

  • سم لی از اتلتیک:

یادآوری: آخرین باری که هواداران منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد تماشاگر دیداری بودند که منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر نبود، به هفتم آوریل ۲۰۱۸ برمی‌گردد. 

این روند تا می ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

  • ملیسا ردی از اسکای:

در این ویدیو، 3145 روز تلاش بی‌وقفه «تمام وجودم، دانش، شور، قلب، تجربه و هر آن چه که در توانم دارم را وقف این باشگاه کردم» در چهره یورگن کلوپ مشهود است. 

 
  • دانکن الکساندر از اتلتیک:

آرسنال حداقل از تکرار اسپرز 17-2016 جلوگیری کرد: بیشترین گل را زدند، کمترین گل را دریافت کردند اما قهرمان نشدند. 

  • اد آرونز از گاردین:

بازگشت فوق العاده برای کریستال پالاس تحت هدایت اولیور گلاسنر! 

آن‌ها با کسب رتبه تاپ 10، به رکورد امتیاز خود در لیگ برتر (۴۹ امتیاز) رسیدند و با یک امتیاز بالاتر از برایتون به کار خود پایان دادند. باورنکردنی!

گلاسنر عقاب‌ها را پرواز داد
  • الکس شاو از تلگراف:

بیاید دیگر در مورد فصل 24-2023 صحبت نکنیم. (او طرفدار منچستریونایتد است) 

  • سایمون جانسون از اتلتیک:

با تشکر از مارینا گرانوفسکایا و فرانک لمپارد، تیاگو سیلوا صحبت‌هایش را با این جمله به پایان می‌رساند که آرزویش این است که پسرانش روزی برای این باشگاه بازی کنند. او همچنین با فریاد «دوست‌تون دارم» با هواداران خداحافظی می‌کند. 

پایان دوران تیاگو سیلوا در چلسی و فوتبال اروپا 
  • جیمز بنج از CBS:

پس از لی دیکسون در فصل 90-1989، ویلیام سالیبا اولین بازیکن آرسنال است که در تمامی دقایق یک فصل به میدان می‌رود (بدون احتساب دروازه‌بان‌ها). 

  • اولیور کِی از اتلتیک:

برای اولین بار، فکر می‌کنم رودری در اینجا اشتباه می‌کند. هیچ مشکلی در رویکرد آرسنال در بازی مقابل منچسترسیتی وجود نداشت. این رویکرد خیلی هم با رویکرد سیتی در بازی مقابل آرسنال (که باختند) و لیورپول (که مساوی کردند) متفاوت نبود. تفاوت‌هایی وجود دارد، اما به نظر من این تفاوت بیشتر به تجربه و اعتماد به نفس بازمی‌گردد تا جاه‌طلبی.

  • هنری وینتر از تایمز:

پوچتینو در چلسی در حال ایجاد روند مثبتی است. با وجود مصدومیت‌های وحشتناک و نیم‌فصل اول ضعیف، حالا در رده ششم قرار دارند. چلسی حالا خوب بازی می‌کند و بازیکنان به وضوح برای او به میدان می‌روند. او به تمرین بیشتر روی دفاع در ضربات شروع مجدد و اجتناب از صحبت‌های احساسی به سبک دوران تاتنهام احتیاج دارد. پوچتینو سزاوار فصل دیگری است.

مائوریسیو پوچتینو شغلش را نجات داد؟
  • جیمز پیرس از اتلتیک:

نمایش [خداحافظی] فوق العاده‌ای از یورگن کلوپ بود! تیلور سوئیفت چند هفته دیگر اینجا پس از کلوپ روی صحنه خواهد رفت، خوشحالم جای او نیستم!

 

یورگن کلوپ - لیورپول؛ پیوندی که تا ابد ادامه خواهد داشت