سرمربی بارسلونا باور دارد که می تواند با ترکیب فعلی، قهرمانی ششم اروپا را برای بارسلونا به ارمغان بیاورد. 

طرفداری | در اوایل ماه می، زمانی که خوان لاپورتا هنگام توضیح تصمیم خود برای ادامه همکاری با ژاوی به عنوان سرمربی اشک ریخت، به نظر می‌رسید که اینطور خواهد ماند. با این حال، تنها چند هفته بعد، تمام گزارش‌ها حاکی از آن است که ژاوی هرناندز باشگاه را ترک خواهد کرد.

یکی از دلایل بنا بر گزارش ها، خشم لاپورتا از اظهارات ژاوی در یک کنفرانس مطبوعاتی بود. بسیاری معتقد بودند که ژاوی تنها به بیان واقعیت پرداخته است، چرا که او با توجه به محدودیت‌های مالی، رقابت با تیم‌هایی مانند رئال مادرید و غول‌های اروپایی در لیگ قهرمانان را برای تیمش دشوار می‌دانست. بنابراین، به نظر می‌رسید که تصمیم لاپورتا برای اخراج ژاوی به خاطر این اظهارات و باخت سنگین مقابل ژیرونا، تصمیمی نادرست خواهد بود. 

یکی دیگر از دلایل، طبق گزارش‌های رسانه های نزدیک به بارسلونا، این است که ژاوی در طول مذاکرات پرتنش خود با لاپورتا گفته بود که با ترکیب فعلی و با یک یا دو تغییر کوچک، می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. این گفته با اظهارات علنی او در کنفرانس مطبوعاتی کاملا متفاوت است و شاید نشان می‌دهد که لاپورتا و هیئت مدیره هرگز به طور کامل برای ماندن ژاوی در باشگاه متقاعد نشده بودند. لازم به ذکر است که طبق گزارش‌ها، ژاوی قبل از اعلام استعفای خود، در آستانه اخراج قرار داشت و علی‌رغم بهبود نتایج، به نظر می‌رسد بارسلونا همچنان مسیر مشخصی را پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: 

مذاکره مدیران بارسلونا با هانسی فلیک؛ دکو و بویان کرکیچ راهی لندن شدند!

اصرار خوان لاپورتا به اخراج ژاوی؛ رافا مارکز و هانسی فلیک گزینه‌های اصلی بارسلونا