به گزارش "ورزش سه"، خیرونا در آستانه به اتمام رساندن تاریخی‌ترین فصل خود است. تیم میشل به فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است، دستاوردی غیرقابل تصور که باعث ایجاد شور و اشتیاقی وصف‌ناشدنی برای هواداران این تیم شده است.

شایستگی خیرونا غیرقابل انکار است، اگرچه انتقاد از مدل مالکیت این باشگاه می‌تواند موفقیت‌های به‌دست آمده توسط آنها را خدشه‌دار کند.

2025715

مدل مالکیت خیرونا به‌طور غیرقابل انکاری نشان می‌دهد که این تیم دارای مزیت‌هایی از حیث بودجه نسبت به سایر تیم‌هاست. آنها بخشی از سیتی گروپ هستند، ساختاری که به تیم میشل اجازه می‌دهد تا بازیکنان باکیفیتی را داشته باشد که بدون سیتی گروپ به هیچ وجه نمی‌توانستند آرزوی آنها را داشته باشند. در حال حاضر این یک رویه کاملا قانونی است، اگرچه بسیاری از این موضوع برای زیر سوال بردن شایستگی‌های باشگاه استفاده می‌کنند.

یکی از کسانی که موفقیت خیرونا در این فصل را زیر سوال برده، آسپاس، ستاره سلتاویگو است. او در این مورد گفت: «رفتن به اروپا برای ما دشوار است، اما اگر حمایتی مانند خیرونا داشته باشیم، به آن نزدیک می‌شویم. آنها حمایت باشگاه بزرگی مانند منچستر سیتی را دارند که رسیدن باشگاه‌های دیگر به آنها را سخت می‌کند. دوست دارم به اروپا برگردم اما در حال حاضر بسیار دشوار است.»