پس از 41 سال، بار دیگر یک سرمربی آلمانی هدایت بارسلونا را در دست می‌گیرد.

طرفداری | هانسی فلیک را باید جایگزین ژاوی در بارسلونا بدانیم و او احتمالا هفته آینده به طور رسمی به عنوان سرمربی بلوگرانا معرفی خواهد شد.

از سال 1912 که بیلی لمبه از انگلستان، اولین سرمربی تاریخ بارسلونا بود تا امروز که ژاوی از هدایت این تیم اسپانیایی برکنار شده است، در طول این سال‌ها سرمربیان زیادی با ملیت‌های مختلف هدایت بلوگرانا را برعهده داشته‌اند. از آرژانتین و انگلیس گرفته تا اسپانیا، جمهوری چک و البته هلند، بارسلونا مربیان بزرگی را به خود دیده است. اما در این میان، مربیان آلمانی هم جایی در تاریخ بارسلونا داشته‌اند. در واقع هانسی فلیک اولین سرمربی آلمانی تاریخ بارسلونا نیست و این باشگاه اسپانیایی پیش از او، دو مربی دیگر از این کشور را در راس کادر فنی خود دیده است.

هِنِس وایزوایلر

اولین سرمربی آلمانی تاریخ بارسلونا، هِنِس وایزوایلر است که تنها یک سال و آن هم در دهه 70 میلادی هدایت بلوگرانا را در دست گرفت. وایزوایلر در سال 1975 به عنوان سرمربی رو نیمکت بارسلونا نشست اما مدت زمان سرمربیگری او تنها یک سال به طول انجامید. او پیش از حضور در بارسلونا، هدایت تیم‌های آلمانی همچون کلن و مونشن گلادباخ را برعهده داشت. حضور او در بارسلونا با توجه به مدت کمی که در این تیم بود، توفیق چندانی برای او و این تیم اسپانیایی نداشت و او بدون کسب هیچ جامی بارسلونا را ترک کرد.

هِنِس وایزوایلر در سال 1983 و در 63 سالگی دار فانی را وداع گفت.

از راست به چپ؛ جان نیکنز، هنس وایزوایلر، یوهان کرایوف

ادو لاتک

ادو لاتک، دومین سرمربی آلمانی است که هدایت بارسلونا را در دست گرفته است. لاتک، جانشینِ سرمربی افسانه‌ای چون هلینو هررا شده بود که پایه‌گذار یکی از قدرتمندترین تیم‌های تاریخ فوتبال باشگاهی جهان یعنی اینتر در دهه‌ 60 میلادی شده بود. لاتک در طول سال‌های 1981 تا 1983 سکان هدایت بلوگرانا را در دست گرفت و حضور دو ساله او در این تیم، یک جام اروپایی برای آبی‌اناری‌ها به ارمغان آورد. بارسلونا با لاتک در فصل 82-1981 موفق به کسب جام برندگان جام یوفا شد. او 76 بازی هدایت بارسلونا را برعهده داشت و در 42 مسابقه هم پیروز از میدان مسابقه خارج شده بود.

این سرمربی آلمانی هم در سال 2015 و در 80 سالگی درگذشت.

بارسلونای تحت هدایت ادو لاتک در فصل 83-1982